Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

"Evita fraus en les compres per internet", lema del Dia Mundial del Consumidor 2021

15/03/2021

Les Franqueses se suma a la campanya del Dia Mundial del Consumidor que se centra, aquest 15 de març, en les compres en línia

La crisi generada per la pandèmia de la Covid-19 ha modificat els nostres hàbits de consum i de compra. Durant aquest any de restriccions la compra a través d'internet ha anat guanyant terreny a les compres presencials i, per tant, també s'han generat males pràctiques i fraus relacionats amb el comerç en línia, com palesen les darreres dades del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona que ha registrat un increment substancial del nombre de litigis relacionats amb el comerç electrònic. Per aixo, enguany, el Dia Mundial del Consumidor se centra en aquest tipus de compres i subratlla la importància de tenir en compte alguns consells en les compres a distància.

"Evita fraus en les compres per internet" té com a objectiu facilitar el coneixement dels drets de les persones consumidores en l'àmbit del comerç electrònic, sobre com exercir-los i com efectuar operacions comercials i contractacions d'una manera segura. La iniciativa persegueix conscienciar a la ciutadania en el fet de consumir de manera responsable i evitar riscos de seguretat i privacitat, convençuts que la millor defensa davant aquest tipus de situacions és la informació i el coneixement dels usuaris. Per això, s'ha creat el decàleg per a una compra segura per internet:

  1. Procura que el teu equip o dispositiu estigui actualitzat i protegit.
  2. Utilitza una connexió segura, evita comprar connectat a xarxes wifi públiques.
  3. Identica amb claredat el portal on estàs comprant, verifica l’autenticitat dels enllaços en missatges o anuncis.
  4. Informa’t sobre el comerç on compres: qui són, on tenen la seu social i com posar-s’hi en contacte. Cerca comentaris a la xarxa.
  5. Compara preus i desconfia d’ofertes massa atractives.
  6. Valora comerços amb adhesió al sistema arbitral de consum o a segells de confiança.
  7. Revisa la política de privacitat, facilita només les dades personals imprescindibles.
  8. Utilitza exclusivament mitjans de pagament segurs: targetes amb límit de crèdit, virtuals o a través d’intermediaris com ara PayPal.
  9. No oblidis que si el comerç té seu a la UE, disposes d’un termini de 14 dies per retornar el producte i una garantia de dos anys;conserva els comprovants de compra.
  10. Si tens dubtes sobre la fiabilitat d’una botiga en línia, és millor descartar la compra; sempre podràs trobar altres alternatives.

Recorda que a l'Ajuntament de les Franqueses disposes d'una Oficina Municipal d'Informació al Consumidor amb la que pots contactar a través del 938 764 646

Arxivat a: Ajuntament
Dia Mundial del Consumidor 2021
Darrera actualització d’aquest contingut: 08/10/2024 a les 14:18h
Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)