L’Ajuntament adquireix el servei i amplia les hores d’atenció i acompanyament al veïnatge
El Servei d’Assessorament i Mediació de les Franqueses, actiu a tot el municipi des de l’any 2016, s’ha municipalitzat aquest mes de març. L’Ajuntament absorbeix el servei com a aposta per la mediació i l’acompanyament als veïns i les veïnes de les Franqueses que tinguin conflictes, desavinences o desacords veïnals relacionats amb la convivència. El consistori treballa per fomentar el civisme, el diàleg i la cohesió social i per millorar la qualitat de vida comunitària. Per aquest motiu, amplia l’horari d’atenció amb cita prèvia:
El Servei d’Assessorament i Mediació és gratuït i durant el 2020 va atendre gairebé una cinquantena de casos generant un impacte directe o indirecte en 2.647 persones. Un 20% del total dels casos tancats té a veure amb temes d’organització de la comunitat com ara impagaments, manca de rotació de càrrecs, desconeixement de drets i deures d’organització, etc.
Un altre 20% dels casos tenen a veure amb els sorolls com a elements discordant en la convivència i un 20% estan relacionats amb les dificultats en la relació / comunicació. Altres temàtiques tractades són: Humitats (15%), olors (10%), obres (5%), espais comuns (5%) i altres (5%).
Al 2020, el Banc de Bones Pràctiques dels governs locals va reconèixer l’Ajuntament de les Franqueses en l'àmbit de la participació i convivència per la seva contribució a la innovació i governança local amb l’estudi de diagnosi sobre l’estat de les comunitats de veïns i finques familiars del municipi. El Banc de Bones Pràctiques identifica i difon experiències de govern i gestió municipal per la seva aportació innovadora i de qualitat, que poden servir de referència per a altres ajuntaments o governs locals.
Col·labora:
© Ajuntament de les Franqueses del Vallès
Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès
Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)