Xarxa de refugis climàtics de les Franqueses del Vallès
Les Franqueses contempla refugis climàtics interiors i exteriors per protegir-se de la calor
Davant les altes temperatures de l’estiu i per minimitzar els efectes de les onades de calor, les Franqueses disposa d’una xarxa de refugis climàtics per protegir la salut de la ciutadania, especialment dels col·lectius més vulnerables com les persones grans, els infants, les embarassades o persones amb malalties cròniques. Aquests espais ofereixen un entorn fresc, accessible i segur, on la població pot refugiar-se de la calor intensa durant les hores més crítiques del dia.
A les Franqueses hi ha dos tipus de refugis climàtics per protegir-se de la calor: espais interiors, com equipaments climatitzats, i espais exteriors, com parcs i zones naturals amb ombra.
Espais interiors:
• Ajuntament (vestíbul)
De dilluns a divendres de 8.30 a 14 h i dimarts en horari continuat de 8.30 a 18.30 h. Obert tot l’estiu.
• Casal d’Avis i Centre Social de Bellavista.
De dilluns a diumenge de 10 a 20h. Obert tot l’estiu.
• Casal Cívic i Comunitari de les Franqueses
De dilluns a diumenge de 10 a 13.30 h i de 15 a 20 h. (Agost, pendent de confirmació).
• Biblioteca Municipal de Corró d’Avall (sala de lectura)
Del 30 de juny a l’11 de juliol de 10 a 13.30 h.
Del 14 al 31 de juliol de 15 a 20 h.
• Biblioteca Municipal de Bellavista (sales de lectura)
Del 30 de juny al 13 de juliol, dimarts i dimecres de 9.30 a 13.30 h i de dilluns a divendres de 15 a 22 h.
Del 14 al 31 de juliol, de dilluns a divendres de 9.30 a 13.30h i de 15 a 22 h.
Dissabtes i diumenges tancat.
Tancat de l’1 d’agost a l’1 de setembre, ambdós inclosos
• Cafeteria Can Prat
De dilluns a dijous de 8 a 21 h, divendres de 8 a 23.30 h i dissabtes de 9h a 23.30 h.
Tancat del 15 al 31 d’agost
• Piscines municipals.
Obertura de les piscines exteriors les Complex Esportiu Municipal davant l’activació del Pla de Protecció Civil en fase d’emergència per calor extrema. Entrada gratuïta, fins a completar l’aforament màxim, per a persones vulnerables, empadronades a les Franqueses:
- Infants menors de 12 anys (nascuts abans de 2013) acompanyats d'un adult, que també disposarà d’una entrada gratuïta.
- Majors de 65 anys (nascuts abans de 1960).
- Dones embarassades
Espais exteriors
• Plaça de la Sagrera: Ombra i bancs a la part superior. Font i parc infantil a la part inferior.
• Plaça Major (Bellavista): Parc infantil amb ombra i font, a la part inferior, i zones d'ombra a la part superior.
• Parc de Milpins (Corró d’Avall). Zones ombrívoles i font d’aigua.
Consells per fer front a les altes temperatures i les onades de calor
1. Evita sortir al carrer a les hores de més calor i limita les activitats físiques intenses.
2. Beu aigua de forma regular encara que no tinguis set.
3. Evita el sol directe, porta gorra o barret i utilitza roba lleugera (cotó), de colors clars i que no sigui ajustada.
4. Durant el dia, tanca les persianes de les finestres on toca el sol. Refresca l'ambient algun tipus de climatització.
5. Vigila els trajectes en cotxe durant les hores de més sol i no deixeu a cap persona o animal de companyia a l’interior.
6. Descansa en llocs frescos del carrer i en espais tancats climatitzats (centres comercials, casals, cinemes, etc.). Consulta els refugis climàtics que tens a prop de casa.
7. Si tens animals de companyia, procura que no estiguin al sol i hidrata’ls .