Preguntes i respostes en temes de consum
L’Ajuntament de les Franqueses es fa ressò de la iniciativa de la Xarxa Local de Consum, que agrupa a 312 serveis públics de consum de la província de Barcelona, per tal d’apropar la informació a la ciutadania. Un grup d’experts de l’organisme a elaborat una guia, organitzada per temàtiques, que pretén ser d’ajuda per resoldre aquells dubtes que apareixen en la interpretació de la normativa aprovada pel Govern per tal de fer front a la pandèmia del coronavirus.
És tracta d’un document orientatiu i en constant revisió, que s’anirà actualitzant a mesura que es va rebent nova informació, i que aglutina els principals temes en matèria de consum afectats per la normativa aprovada.
La guia, que trobareu com a document adjunt, recull informació d'afectacions relacionades amb:
- Serveis de subministraments: aigua, llum, gas i telefonia
- Dret a desestimaments, devolucions i garanties
- Productes hipotecaris i lloguer
- El dret de resolució de contractes de compravenda de béns o de prestació de serveis. Afectacions relacionades amb servei de pagament per quotes.
- Transport aeri
- Viatges combinats
- Allotjaments turístics
- Esdeveniments
- Serveis funeraris
- Jocs en línia
- Lloguer de locals de negoci i moratòria hipotecària
- Venda de productes sanitaris
- Serveis públics de consum
- Normativa de referència
També adjuntem les recomanacions de la UE sobre els bons compensatoris per l'anul·lació de viatges o transports.
Si teniu qualsevol dubte, podeu contactar amb l’OMIC de les Franqueses de manera telemàtica i/o telefònica, de dilluns a divendres, de 8 a 14 h, al 938 467 676 o a l’emailomic@lesfranqueses.cat