Les Franqueses participa al Vallesbot 2020
Alcaldes i regidors de les Franqueses, la Roca, Canovelles i Granollers s'han trobat per presentar el Vallèsbot 2020. Aquest és un projecte de robòtica que pretèn implicar en aquesta eina educativa a totes les escoles i instituts dels municipis participants.
El Vallèsbot neix durant el curs 2017-2018 amb la intenció de fer de la robòtica una eina per incentivar vocacions tecnològiques i el treball en xarxa entre els diversos centres educatius dels municipis implicats en el projecte. Els objectius estratègics d'aquest programa són:
- Contribuir a la millora de l'èxit educatiu.
- Promoure la cohesió social.
- Afavorir el treball i l'aprenentatge en xarxa entre els centres educatius i la resta d'agents implicats en l'educació a la comarca.
Enguany, el centre d'interès del Vallèsbot és Un món per a tothom i s'ha marcat diversos objectius específics per treballar durant aquest curs:
- Implicar l'alumnat en la solució de problemes propers i quotidians.
- Formar mestres i professors en els conceptes de programació i construcció de robots i promoure, així, el treball cooperatiu i competencial.
- Aconseguir augmentar el nombre d'alumnes que opti pels estudis científics
- Potenciar la jornada anual del Vallèsbot
- Apropar els centres educatius entre ells
La presentació de cada edició visita els diferents municipis adherits al projecte i enguany, ha visitat Canovelles. En la presentació hi ha estat present els regidor d'Educació, José Antonio Aguilera, en representació de les Franqueses, com també han estat presents alcaldes i regidors de la resta de municipis i representats dels Serveis Territorials del Departament d'Educaicó i del Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Oriental.