La gent gran gaudeix del CosmoCaixa

Dimarts, 10 de juny de 2025

La darrera sortida del curs té la ciència com a fil conductor
 

La gent gran de les Franqueses ha gaudit de la darrera sortida cultural del curs. El lloc triat ha estat el CosmoCaixa, el Museu de la Ciència de Barcelona. 

Ha estat una visita didàctica en molts sentits. Primer, perquè les persones participants han pogut gaudir de la ciència des de la perspectiva més pràctica i, segon, perquè les persones encarregades de fer la visita guiada han estat membres de l'associació ASVOL, Associació de Gent Gran Voluntària en Ciència, Cultura, Informàtica i Àmbit Social, que ha treballat des de la mateixa perspectiva que el públic al qual s'han dirigit, majors de 65 anys.

Entre d'altres s'ha parlat de l'origen de l'univers, de la galàxia i del planeta terra; de l'origen de la vida, de l'evolució de la humanitat, de la intel·ligència i, fins i tot, plantejant si hi ha possibilitats que hi hagi vida extraterrestre o qüestionant moltes coses a partir del descobriment a les antigues mines de Riotinto, ho hi van trobar vida en unes condicions totalment inhabitables. 

Les dones a la ciència també han estat part de la visita i les persones participants han pogut descobrir personatges com Lynn Margulis, catedràtica americana que va difondre la teoria endosimbiòtica, o Rosalind Franklin, figura clau en el descobriment de l'ADN.

Darrera actualització: 11.06.2025 | 10:03