El Consell d'Infants 2026-2027 treballarà els hàbits saludables

Dijous, 5 de novembre de 2026

Els infants accepten el mandat de l'Alcalde durant l'acte de constitució d'aquest curs

El Teatre Auditori de Bellavista ha estat l'escenari per segona vegada a la història del municipi de la constitució del Consell d'Infants, un òrgan molt jove que es va crear durant el curs passat però amb moltes ganes d'aportar la visió dels infants a la política municipal.

L'acte ha estat presidit per l'alcalde, Juan Antonio Corchado Ponce, i pels vicepresidents del Consell: la regidora d'Infància, Mar Gallego Garrido, i el regidor d'Educació, José Antonio Aguilera Galera. Aquesta primera sessió ha servit per presentar els 18 consellers i conselleres, alumnes de 5è i 6è de les cinc escoles d'Educació Primària i dels Casals Infantils Municipals. També ha estat el moment en què, l'Alcalde, ha fet l'encàrrec al Consell: enguany, treballaran sobre hàbits saludables i aportaran la seva visió a les polítiques que l'Ajuntament aplica en l'àmbit de la salut. Tal i com ha comentat l'Alcalde: "la vostra visió és tan important com la de qualsevol altre ciutadà de les Franqueses i és important que també l'anem incorporant poc a poc a totes aquelles accions que fa l'Ajuntament. Sou una part important de la població i us hem de tenir en compte". 

Per la seva banda, els/les consellers/res s'han compromès a aportar idees i a proposar iniciatives que ajudin a fomentar els hàbits saludables al municipi. Per això, durant les reunions prèvies a la constitució formal del Consell, els infants han llençat una primera proposta que consisteix a finalitzar el curs creant un calendari on cada mes s'expliqui un hàbit saludable. Per fer-ho, però, primer treballarant identificant-los, detectant les millores i els empitjoraments al llarg dels any, descobrint aquelles activitats o comportaments que generen hàbits saludables i treballant les relacions socials sanes.

Aquí podeu visitar la galeria de fotografies.

Darrera actualització: 5.11.2026 | 10:52