Acords del ple municipal ordinari del mes de setembre de 2026

Dijous, 24 de setembre de 2026

Celebrat el 24 de setembre, a les 19 h, al Teatre Auditori de Bellavista 

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

2. Donar compte de les resolucions dictades per l'Alcalde i els/les regidors/es delegats/des de l'Alcaldia números 2026-1746 a 2026-2200 corresponents al període comprès entre els dies 1 de juliol i 31 d'agost de 2026.

3. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local números JGL/2026/28 a JGL/2026/32 que corresponen a les sessions pel període comprès entre els dies 1 i 31 de juliol de 2026.

4. Donar compte de l'informe trimestral sobre el compliment de la Llei de lluita contra la morositat corresponent al segon trimestre de 2026.

5. Donar compte de l'informe trimestral del període mitjà de pagament als proveïdors corresponent al segon trimestre de 2026, en els termes establerts pel Reial Decret 635/2014, amb les modificacions introduïdes pel Reial Decret 1040/2017, de 22 de desembre.

6. Donar compte de l'estat d'execució del pressupost de l'ajuntament a 30 de juny de 2026 en compliment de l'ordre HAP/2105/2012, d'1 d'octubre, de subministrament d'informació trimestral previst a la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

7. Proposta de resolució de les al·legacions i aprovació definitiva de la modificació del Reglament Orgànic Municipal de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.

Primer.- Estimar íntegrament l’al·legació dotzena formulada per la senyora Montse Vila i Fortuny, en qualitat de regidora i portaveu del grup municipal Junts per les Franqueses – CM, mitjançant escrit amb registre d’entrada núm. 2026-E-RE-6084, de data 22 de juliol de 2026, relativa als efectes de l’absència d’un membre de la corporació en el moment de la votació, i modificar l’article 75 del Reglament Orgànic Municipal per adequar-lo a la normativa de règim local i diferenciar l’absència produïda abans de la deliberació de la que es produeix una vegada iniciada aquesta, supòsit en què l’absència equival, als efectes de la votació corresponent, a una abstenció.

Segon.- Estimar parcialment les al·legacions tercera, desena, onzena i tretzena formulades per Junts per les Franqueses – CM, de conformitat amb els fonaments de l’Informe jurídic de Secretaria.

En conseqüència, es modifica l’article 51.4 per establir expressament que el debat previ de les mocions a la Junta de Portaveus és facultatiu i no constitueix un requisit per incloure-les en l’ordre del dia del Ple; es modifica l’article 3.1 per precisar que correspon al Ple establir els criteris generals d’interpretació del Reglament, amb consulta prèvia i no vinculant de la Junta de Portaveus; es modifiquen els articles 70 i 71 per unificar en tres el nombre de crides a l’ordre i concretar les conseqüències que se’n poden derivar; i s’acull la realització d’una revisió ortogràfica i lingüística global del text en els termes establerts a l’informe, sense estimar la resta de modificacions o actuacions sol·licitades en aquestes al·legacions.

Tercer.- Desestimar les al·legacions primera, segona, quarta, cinquena, sisena, setena, vuitena, novena i catorzena formulades per Junts per les Franqueses – CM, relatives, respectivament, a la limitació del debat i del control polític; a la limitació del nombre de mocions; als temps d’intervenció i la direcció del debat; a l’absència de debat en els assumptes de control i de dació de compte; a la coordinació amb el Reglament de participació ciutadana; a l’assistència telemàtica a les comissions informatives; al Registre d’interessos, els formularis i la protecció de dades; al principi de representació paritària i equilibrada; i a l’autorització per abandonar temporalment la sala de sessions, pels motius exposats a l’Informe jurídic e Secretaria.

Quart.- Estimar íntegrament les al·legacions sisena, setena i trentena formulades per la senyora Eva Navarrete Bachs, en qualitat de regidora i portaveu del grup municipal Sal – Candidatura d’Unitat Popular – Alternativa Municipalista (Sal-CUP-AM), de conformitat amb els fonaments de l’Informe jurídic de Secretaria.

En conseqüència, es modifica l’article 25.7 del ROM per suprimir la referència al termini addicional de vuit dies en l’exposició pública del compte general, adequant-lo a la normativa vigent; es modifica l’article 32.1 per simplificar i clarificar la regulació de la representació dels grups municipals en els òrgans col·legiats; i s’acull la petició d’efectuar una revisió lingüística global del Reglament amb la col·laboració del Consorci per a la Normalització Lingüística, amb caràcter exclusivament formal i sense alterar-ne el contingut substantiu.

Cinquè.- Estimar parcialment les al·legacions primera, tercera, novena, dotzena, quinzena, dissetena, dinovena, vint-i-quatrena i vint-i-setena formulades per Sal-CUP-AM, de conformitat amb els termes i amb l’abast establerts a l’Informe jurídic  de Secretaria.

En virtut d’aquestes estimacions parcials, es modifica l’article 3.1 per precisar el règim d’interpretació del ROM i el caràcter previ, consultiu i no vinculant de la intervenció de la Junta de Portaveus; s’aclareix, en relació amb les disposicions interpretatives del Ple, que aquestes no poden comportar una modificació material del Reglament; es modifica l’article 34.1 per adequar la regulació dels mitjans materials i personals dels grups municipals a les garanties establertes per la legislació de règim local; es modifica l’article 37.c perquè la intervenció de la Junta de Portaveus en la inclusió urgent d’assumptes no dictaminats tingui caràcter de proposta i no substitueixi l’apreciació de la urgència i l’acord que corresponen al Ple; es modifica l’article 44 per coordinar la regla general sobre el caràcter no públic de les sessions amb la regulació dels òrgans de participació i amb els altres supòsits en què una disposició normativa n’estableixi el caràcter públic; es modifica l’article 51.4 per establir que el debat previ de les mocions a la Junta de Portaveus és facultatiu; es modifiquen els apartats 3 i 4 de l’article 59 per configurar els trenta minuts previs a les sessions com una garantia mínima de disponibilitat de la sala o del sistema de connexió i no com una limitació màxima d’accés; es modifica l’article 128.2 per vincular el deure de reserva i les limitacions de reproducció o difusió de documentació als límits establerts per la legislació aplicable; i es modifica l’article 156.7 perquè la facultat de limitar les intervencions del públic es vinculi al caràcter reiteratiu o substancialment idèntic de les intervencions i no a la mera pertinença a un mateix col·lectiu o entitat.

Sisè.- Desestimar les al·legacions segona, quarta, cinquena, vuitena, desena, onzena, tretzena, catorzena, setzena, divuitena, vintena, vint-i-unena, vint-i-dosena, vint-i-tresena, vint-i-cinquena, vint-i-sisena, vint-i-vuitena i vint-i-novena formulades per Sal-CUP-AM, pels motius exposats individualment a l’Informe jurídic e Secretaria.

Aquestes al·legacions fan referència als criteris d’interpretació del ROM; al respecte i honors corresponents a l’Alcaldia; a les comissions informatives ordinàries; als criteris d’utilització dels locals d’ús comú dels grups municipals; al control i justificació de les dotacions econòmiques dels grups; a la naturalesa i efectes de les funcions de la Junta de Portaveus; al debat de les mocions a la Junta de Portaveus; al règim d’adopció dels acords d’aquest òrgan; a la periodicitat de les sessions ordinàries del Ple; a la definició de les mocions; al debat en els assumptes de control i dació de compte; al temps d’intervenció del grup proposant de les mocions; a les intervencions de l’Alcaldia durant els debats plenaris; al règim d’abstenció per interès personal i abandonament de la sala; a la durada del torn de precs i preguntes del públic; a la incorporació de les intervencions del públic a la vídeoacta; a la celebració telemàtica de les sessions dels òrgans col·legiats; i a la denominació del defensor o defensora de la ciutadania.

Setè.- Incorporar al text de la modificació del Reglament Orgànic Municipal les modificacions derivades de l’estimació total o parcial de les al·legacions indicades en els apartats anteriors, que consta com a annex a aquest acord.

Vuitè.- Aprovar definitivament la modificació del Reglament Orgànic Municipal de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, amb la incorporació de les modificacions derivades de la resolució de les al·legacions estimades totalment o parcialment.

Novè.- Publicar íntegrament el text del Reglament Orgànic Municipal resultant de la seva aprovació definitiva al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb el que disposa l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, així com efectuar la resta de publicacions legalment procedents, inclosa la publicació de la referència corresponent al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Desè.- Disposar que el Reglament Orgànic Municipal entri en vigor una vegada publicat íntegrament el seu text al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i transcorregut el termini previst legalment, de conformitat amb els articles 65.2 i 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril.

Onzè.- Trametre a l’Administració de l’Estat i a la Generalitat de Catalunya còpia de l’acord d’aprovació definitiva i del text íntegre del Reglament Orgànic Municipal, als efectes previstos en la normativa de règim local.

Dotzè.- Publicar l’acord d’aprovació definitiva i el text íntegre i actualitzat del Reglament Orgànic Municipal a la seu electrònica i al Portal de Transparència de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, per garantir-ne la publicitat, l’accessibilitat i el coneixement general.

Tretzè.- Notificar el present acord a la senyora Montse Vila i Fortuny, en qualitat de regidora i portaveu del grup municipal Junts per les Franqueses – CM, i a la senyora Eva Navarrete Bachs, en qualitat de regidora i portaveu del grup municipal Sal – Candidatura d’Unitat Popular – Alternativa Municipalista, com a persones que han formulat els escrits d’al·legacions durant el tràmit d’informació pública.

Catorzè.- Fer constar que contra el present acord d’aprovació definitiva de la modificació del Reglament Orgànic Municipal, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos comptats des de l’endemà de la publicació de l’acord i del text íntegre del Reglament en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, de conformitat amb el que disposen els articles 10.1.b), 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI+ERC-AM / SPLF
VOTS EN CONTRA: JXLF /  SAL-CUP-Amunt
ABSTENCIONS: - 

8. Proposta d’aprovació provisional de la modificació del Pla Parcial Urbanístic del Sector N (carretera de Cardedeu) per a la reordenació dels sistemes d’equipaments comunitaris.

Primer.- Aprovar provisionalment la modificació del Pla Parcial Urbanístic del Sector N (carretera de Cardedeu) per a la reordenació dels sistemes d’equipaments comunitaris.

Segon.- Trametre l’expedient a la Comissió de Territori de Catalunya per tal que procedeixi a la seva aprovació definitiva.

Tercer.- Notificar aquests acords als interessats en l’expedient, amb indicació que contra aquest acord, considerat de tràmit, no cap la interposició de cap recurs.

VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI+ERC-AM / SPLF
VOTS EN CONTRA: SAL-CUP-Amunt
ABSTENCIONS: JXLF

9. Proposta d'aprovació de la liquidació del conveni de cooperació interadministrativa entre l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès i el Consorci Besòs Tordera relatiu al servei de neteja de la xarxa de clavegueram 2017-2023.

Primer.- APROVAR la liquidació del conveni entre el Consorci Besòs Tordera i l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès pel qual es delega al Consorci la gestió del servei i reposicions de clavegueram corresponent al període comprès entre l’1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2023, aprovada per resolució de la Gerència del Consorci Besòs Tordera número G-2025/1211 de data 12 de desembre de 2025.

Segon.- RECONÈIXER un dret a favor de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès per import de 48.515,68 € (IVA inclòs) en concepte de la diferència negativa entre ingressos i costos derivada de la liquidació del conveni de gestió de reposicions de clavegueram, entre el període 2017-2023 registrant el reconeixement de drets a l’aplicació pressupostària d’ingressos 01 68000 pel reintegrament dels pagaments indeguts

Tercer.- GENERAR CRÈDIT a l’aplicació pressupostària de despeses 05 1601 21000 per import de 44.032,22 € tenint en compte el finançament del punt anterior, aprovant la modificació de crèdit MC 052/2026:

Generació pressupost d’ingressos

01 68000 Reintegrament operacions de capital  44.032,22 €

Generació pressupost de despeses

05 1601 21000 Manteniment clavegueram  44.032,22 €

Quart .- RECONÈIXER LA OBLIGACIÓ DE PAGAMENT  a favor  del Consorci Besòs Tordera per import de 44.032,22 € (IVA inclòs) en concepte de la diferència positiva entre ingressos i costos derivada de la liquidació del conveni de gestió de reposicions de clavegueram, entre el període 2017-2023, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 05 1601 21000.

Cinquè.- COMPENSAR el dret a favor de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès per import de 48.515,68 € (IVA inclòs) amb la obligació de pagament per import de 44.032,22 € (IVA inclòs), resultant un dret a favor de l’ajuntament per import de 4.483,46 € i requerir-los per tal que efectuïn l'ingrés al compte corrent xxxxxxxxxx

Sisè.- NOTIFICAR els presents acords al Consorci Besòs Tordera.

Setè.- TRASLLADAR els presents acords a l’àrea d’Hisenda.

VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI+ERC-AM / SPLF
VOTS EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: JXLF / SAL-CUP-Amunt

 

10.Proposta de resolució per a la declaració d'urgència i inclusió en l'ordre del dia del Ple de dos assumptes no dictaminats per la Comissió Informativa de Ple.

Única.- Aprovar la declaració d’urgència i la inclusió en l’ordre del dia del Ple ordinari del dia 24 de setembre de 2026 dels següents assumptes, no dictaminats prèviament per la Comissió Informativa d’assumptes de Ple del dia 17 de setembre de 2026:

a) La proposta relativa a l’aprovació del conveni entre l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la promoció d’habitatges en el solar municipal situat al carrer Cadí, 5, inscrit a la Reserva Pública de Solars.

b) La proposta relativa a l’aprovació dels convenis entre l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la promoció d’habitatges amb protecció oficial en els solars municipals situats al passatge de Rosa Parks, 1-3 i 9-11, del sector R (Can Garriga), inscrits a la Reserva Pública de Solars.

VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI+ERC-AM / SPLF / SAL-CUP-Amunt
VOTS EN CONTRA: JXLF
ABSTENCIONS: - 

11.Proposta d’aprovació dels Convenis entre l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la promoció d’allotjaments temporals de protecció en el solar municipal inscrit a la reserva pública de solars amb emplaçament al carrer Cadí, 5 de les Franqueses del Vallès.

Primer.- Aprovar el contingut i la signatura del Conveni entre l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la promoció d’allotjaments temporals de protecció en el solar municipal inscrit a la reserva pública de solars amb emplaçament al carrer del Cadí, 5, (referència cadastral 1712008DG4111S0001YZ), que s’adjunta com a annex.

Segon.- Facultar l’alcalde de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, tan àmpliament com sigui necessari en dret, per a la signatura del conveni aprovat en el punt anterior, així com per a l’adopció dels actes i la realització dels tràmits que siguin necessaris per a la seva formalització i correcta execució.

Tercer.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local els tràmits i procediments derivats de l’aprovació, seguiment, pròrroga i finalització del conveni, així com les esmenes d’errors materials o de fet que es puguin produir en el present acord, sense perjudici que se’n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.

Quart.- Publicar el conveni al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Portal de Transparència de l’Ajuntament i al Registre de convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat de Catalunya, d’acord amb la normativa aplicable.

Cinquè.- Disposar la inscripció de la concessió en el Registre de la Propietat, així com realitzar les actuacions que siguin necessàries per a la seva formalització i inscripció registral.

Sisè.- Notificar aquests acords a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, als efectes oportuns.

VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI+ERC-AM / SPLF
VOTS EN CONTRA: 
ABSTENCIONS: JXLF /  SAL-CUP-Amunt

12.Proposta d’aprovació dels Convenis entre l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la promoció d’habitatges amb protecció oficial en els solars municipals inscrits a la reserva pública de solars amb emplaçament al passatge Rosa Parks 1-3 i al Passatge Rosa Parks 9-11 de les Franqueses del Vallès.

Primer.- Aprovar el contingut i la signatura del Conveni entre l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la promoció d’habitatges amb protecció oficial en el solar municipal inscrit a la reserva pública de solars amb emplaçament al passatge Rosa Parks, 1-3 (referència cadastral 1992403DG4019S0000PD), que s’adjunta com a annex.

Així mateix, aprovar el contingut i la signatura del Conveni entre l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per a la promoció d’habitatges amb protecció oficial en el solar municipal inscrit a la reserva pública de solars amb emplaçament al passatge Rosa Parks, 9-11 (referència cadastral 1992401DG4019S0001HF), que s’adjunta com a annex.

Segon.- Facultar l’alcalde de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, tan àmpliament com sigui necessari en dret, per a la signatura dels dos convenis aprovats en el punt anterior, així com per a l’adopció dels actes i la realització dels tràmits que siguin necessaris per a la seva formalització i correcta execució.

Tercer.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local els tràmits i procediments derivats de l’aprovació, seguiment, pròrroga i finalització dels convenis, així com les esmenes d’errors materials o de fet que es puguin produir en el present acord, sense perjudici que se’n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.

Quart.- Publicar els convenis al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Portal de Transparència de l’Ajuntament i al Registre de convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat de Catalunya, d’acord amb la normativa aplicable.

Cinquè.- Disposar la inscripció dels drets de superfície en el Registre de la Propietat, així com realitzar les actuacions que siguin necessàries per a la seva formalització i inscripció registral.

Sisè.- Notificar aquests acords a l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, als efectes oportuns.

VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI+ERC-AM / SPLF
VOTS EN CONTRA: 
ABSTENCIONS: JXLF /  SAL-CUP-Amunt

C) Precs, preguntes i interpel·lacions

Darrera actualització: 24.09.2026 | 21:09