Acords del ple municipal ordinari del mes de juny de 2025
Sessió celebrada a Can Ribas el 26 de juny a les 19 h
L'ordre del dia de la convocatòria ha estat el següent:
1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2. Donar compte de les resolucions dictades per l'Alcalde i els/les regidors/es delegats/des de l'Alcaldia números 2025 1201 a 2025 1529 corresponents al període comprès entre els dies 1 i 31 de maig de 2025.
3. Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local números JGL/202 5 1 8 a JGL/2025 21 que corres ponen a les sessions pel període comprès entre els dies 1 i 31 de maig de 2025.
4. Donar compte del Decret número 2025 1511, de data 28 de maig, en què es resol delegar l'exercici de les atribucions de l'Alcaldia per al període comprès entre els dies 13 i 15 de juny de 2025 , ambdós inclosos.
5. Donar compte del Decret número 2025 1400, de data 20 de maig, en què es resol delegar l'exercici de les atribucions de l'Alcaldia per al període comprès entre els dies 18 d'agost i 7 de setembre de 2025, ambdós inclosos.
6. Proposta de ratificació del nomenament de nous representants de l’Associació de Veïns Sant Mamet de Corró d’Amunt com a membres integrants del Consell de Poble de Corró d’Amunt.
ACORDS:
Primer.- Ratificar el nomenament del senyor Gustau Barbat Gili com a vocal del Consell de Poble de Corró d’Amunt, en la condició de representant titular de l’Associació de Veïns Sant Mamet de Corró d’Amunt, i en substitució del senyor Josep Vilaró Riera.
Segon.- Ratificar el nomenament de la senyora Sara Pareja Rodríguez com a vocal del Consell de Poble de Corró d’Amunt, en la condició de representant suplent de l’Associació de Veïns Sant Mamet de Corró d’Amunt, i en substitució de la senyora Sara Quintana Bosch.
Tercer.- Notificar aquesta resolució a l’Associació de Veïns Sant Mamet de Corró d’Amunt i a la presidència del Consell de Poble de Corró d’Amunt, tot informant-los del següent:
- Contra l'acte administratiu de concessió de llicència, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.
- Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d'aquest recurs serà d'un mes de conformitat amb l' article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o òrgan competent per a la seva tramitació.
- Contra l'acte administratiu d'aprovació de la liquidació de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, així com de la taxa per llicències urbanístiques, que posa fi a la via administrativa, procedeix, amb caràcter preceptiu, interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.
- Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l'article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l'endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat.
- També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.
VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C /JUNTS-CM
VOTS EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: -
7. Proposta d'aprovació de la revisió anual del Padró Municipal d'Habitants de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès amb referència a l'1 de gener de 2025.
ACORDS:
Primer.- Aprovar la revisió anual del Padró Municipal d'Habitants de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, amb referència a l'1 de gener de 2025, que dóna un resultat de 20.881 habitants, corresponent a 10.527 homes i a 10.354 dones.
Segon.- Delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com sigui possible, per al compliment i execució dels acords esmentats, així com aquells derivats del mateix, inclosa l'esmena d'errades que pugui contenir el mateix.
Tercer.- Comunicar aquests acords a l'Institut Nacional d'Estadística.
VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C / JUNTS-CM
VOTS EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: -
8. Proposta d’aprovació inicial de la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana de les Franqueses del Vallès per a l ’assignació de nous usos a la zona comercial en illa tancada.
ACORDS:
Primer.- Aprovar inicialment la modificació puntual del Pla General d’Ordenació de les Franqueses del Vallès per a l’assignació de nous usos a la zona comercial en illa tancada.
Segon.- Sotmetre a informació pública aquest l’expedient, durant el termini d’un mes mitjançant la inserció d’edictes en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, a un dels diaris de premsa periòdica de més divulgació en l’àmbit municipal al qual es refereix el projecte en tramitació i en el tauler d'anuncis de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, per tal que les persones interessades puguin presentar suggeriments i/o al·legacions durant el termini establert, de conformitat amb l’article 85.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel què s’aprova el Text Refós de la Llei d’Urbanisme.
Tercer.- Ordenar la suspensió de tramitació i l’atorgament de llicències d’edificació, reforma, rehabilitació o ampliació d’activitats o usos concrets i d’altres autoritzacions municipals connexes establertes en la legislació sectorial, en l’àmbit determinat en l’expedient. Aquesta suspensió no podrà excedir el termini de dos anys a comptar des de la seva adopció. Aquesta suspensió només afecta a les actuacions que siguin incompatibles amb la nova regulació que es pretén establir.
Quart.- Sol·licitar els informes als organismes afectats per llurs competències sectorials.
Cinquè.- Facultar a l'Alcaldia d'aquest Ajuntament, o per delegació seva, en la Regidora de l'Àrea d'Urbanisme i Territori, tan àmpliament com sigui possible, per tal de signar els documents necessaris per tramitar i donar compliment al present acord.
VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C /JUNTS-CM
VOTS EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: -
9. Proposta d'aprovació inicial del Plànol de delimitació de les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions situats en terrenys forestals.
ACORDS:
Primer.- Aprovar inicialment el Plànol de delimitació de les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions situats en terrenys forestals, afectades per l'article 2 de la Llei 5/2003, de mesures de prevenció dels incendis forestals, d'acord amb el document annex a la present proposta d'acord.
Segon.- Sotmetre a informació pública l'expedient per un termini de trenta dies hàbils, mitjançant un anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el tauler d'anuncis de la Corporació local, per tal que es puguin presentar reclamacions i/o suggeriments. El termini d'informació pública comptarà a partir de l'endemà a la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
Tercer.- Establir que transcorregut el termini d'informació pública sense que s'hagin presentat al·legacions i/o reclamacions, s'entendrà que el Plànol de delimitació esmentat en l'acord primer d'aquesta proposa de resolució queda aprovat definitivament sense necessitat de cap acord ulterior.
Quart.- Determinar que l'entrada en vigor d'aquest document es produirà a l'endemà s'hagi publicat el mateix de manera íntegre en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i el seu text continuarà en vigor mentre no s'acordi la seva modificació o derogació.
Cinquè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com en dret sigui possible, l'adopció dels acords i/o resolucions necessàries per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Sisè.- Facultar a la Regidora de Pagesia, Espais Verds, Medi Ambient i Transició Energètica d'aquest Ajuntament per tal de signar els documents que es requereixin en compliment d'aquests acords.
Setè.- Publicar el Plànol de delimitació, un cop aprovat definitivament, en el Portal de Transparència municipal.
VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
VOTS EN CONTRA: --
ABSTENCIONS: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT
10. Proposta d'aprovació de la modificació del contracte per a les obres d’urbanització del sector N, al terme municipal de les Franqueses del Vallès.
ACORDS:
Primer.- Aprovar la modificació del contracte per a les obres d’urbanització del sector N, al terme municipal de les Franqueses del Vallès. El nou import del preu del contracte resultant d’aquesta modificació és de 14.594.843,62 € (IVA exclòs).
Segon.- Autoritzar les despeses amb càrrec a l’aplicació pressupostària 11.4501.60924 per import de 2.430.918,62 € més IVA, resultants de la diferència entre l’import d’adjudicació i l’import resultant de la modificació del contracte. Així mateix, en haver-se incrementat l’import del contracte, procedeix el reajustament en l'import de la garantia definitiva que s’incrementa en 121.545,93 € (5% resultant de l’import de la modificació del contracte que s’adjudica).
Tercer.- Instar la UTE Bigas Grup, SL i Basrnasfalt, S.A. Sector N, adjudicatària del contracte, per a la formalització del modificat del mateix en el termini de 15 dies hàbils a comptar des del següent al de la recepció de la notificació de la present resolució, de conformitat amb allò que preveu l'article 153 de la LCSP, havent d'acreditar-se amb caràcter previ a la formalització l'haver-se efectuat el reajustament de la garantia en els termes de l'apartat anterior.
Quart.- Aprovar els drets i taxes per import de 13,90 euros a compte de la UTE interessada,per la tramitació de la modificació contractual aprovada, de conformitat amb allò que disposa la vigent Ordenança Fiscal núm. 6 d’aquest Ajuntament
Cinquè.- NOTIFICAR aquests acords als interessats en l’expedient, tot informant-los que contra aquest acte administratiu, de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d’aquest recurs serà d’un mes de conformitat amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o òrgan competent per a la seva tramitació.
Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l’article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat.
També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.
VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
VOTS EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS-CM
11. Proposta d'aprovació inicial de la modificació de l'estudi de viabilitat corresponent a la licitació del contracte de concessió de serveis per a la gestió del Complex Esportiu municipal de les Franqueses del Vallès.
ACORDS:
Primer.- Aprovar inicialment la modificació de l’estudi de viabilitat del contracte de concessió de serveis del Complex Esportiu Municipal de les Franqueses del Vallès, que es troba annex a la present proposta d'acord.
Segon.- Sotmetre a exposició pública el present estudi de viabilitat per un termini d'un mes des de la publicació del corresponent anunci en el Perfil de Contractant de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, període durant el qual es podran presentar al·legacions i/o reclamacions que s'estimin oportunes.
Tercer.- Establir que transcorregut el termini d'exposició pública sense que s'hagin presentat al·legacions i/o reclamacions, s'entendrà que l'estudi de viabilitat queda aprovat definitivament sense necessitat de cap acord ulterior.
Quart.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com en dret sigui possible, l'adopció dels acords i/o resolucions necessàries per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Cinquè.- Facultar al Regidor d'Esports d'aquest Ajuntament per tal de signar els documents que es requereixin en compliment d'aquests acords.
VOTS A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
VOTS EN CONTRA: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: