Acords del ple extraordinari i urgent i del ple municipal ordinari celebrats el 31 de juliol 2025
Els dos plens s’han celebrat al Teatre Auditori de Bellavista, a les 18.30 i a les 19 h , respectivament.
Acords del ple extraordinari i urgent
1.Proposta de ratificació de la convocatòria de la sessió extraordinària i urgent del plenari municipal.
Únic.- Ratificar la convocatòria de la sessió extraordinària urgent del Ple de la Corporació del dia 31 de juliol de 2025, a les 18.30 hores, que tingui per objecte donar compte del Decret d’aprovació de la Liquidació del Pressupost General de la Corporació de l’exercici 2024.
2.Donar compte del Decret d’aprovació de la Liquidació del Pressupost General de la Corporació de l’exercici 2024.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: SAL - CUP -AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS - CM
Acords del ple ordinari
1.Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
2.Donar compte de les resolucions dictades per l'Alcalde i els/les regidors/es delegats/des de l'Alcaldia números 2025-1530 a 2025-1860 corresponents al període comprès entre els dies 1 i 30 de juny de 2025.
3.Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local números JGL/2025/22 a JGL/2025/25 que corresponen a les sessions pel període comprès entre els dies 1 i 30 de juny de 2025.
4.Proposta d'aprovació inicial del Reglament del Registre Únic d'Entitats i altres formes d'acció col·lectiva de les Franqueses del Vallès.
Primer.- Aprovar inicialment el Reglament del Registre únic d’entitats i altres formes d’acció col·lectiva de les Franqueses del Vallès, que figura annex a la present resolució.
Segon.- Sotmetre l’esmentat Reglament municipal a informació pública mitjançant anunci que s’haurà de publicar al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, a un mitjà de comunicació escrita diària i en el tauler d’anuncis de la Corporació durant el termini de trenta dies hàbils, a comptar a partir de l’endemà de la data de la darrera de les publicacions esmentades, per tal que els interessats puguin examinar l’expedient i formular les al·legacions i les reclamacions oportunes.
Tercer.- Notificar aquesta resolució a les entitats del municipi de les Franqueses del Vallès.
Quart.- Disposar que en cas que no es formuli en el termini assenyalat en el punt segon d'aquest acord cap al·legació ni reclamació durant el termini d'exposició pública, el Reglament del Registre únic d’entitats i altres formes d’acció col·lectiva de les Franqueses del Vallès quedarà aprovat definitivament sense cap tràmit ulterior.
Cinquè.- S'estableix que transcorregut el període d’informació pública esmentat sense haver-se presentat reclamacions i havent-se aprovat definitivament aquest reglament, es publicarà el seu text en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com en el Portal de Transparència i en el web municipal, si bé no produirà efectes jurídics mentre que no hagin transcorregut quinze dies comptats des de l'endemà al de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
Sisè.- Remetre el text íntegre del reglament definitivament aprovat, en el termini de quinze dies des de l'aprovació, o, si escau, la certificació que acrediti l'elevació a definitiva de l'aprovació inicial, així com còpia íntegra autenticada d'aquests, a la Generalitat de Catalunya i a l'Administració de l'Estat, als efectes escaients.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: SAL - CUP -AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS - CM
5.Proposta d'aprovació del Pla Estratègic de Subvencions de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès 2025-2027.
Primer.- Aprovar el Pla Estratègic de Subvencions de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès 2025-2027, que s’adjunta com a annex.
Segon.- Advertir que l’establiment efectiu de les subvencions previstes en aquest Pla requerirà la consignació pressupostària corresponent en el pressupost municipal anual, l’aprovació de les bases reguladores de les convocatòries de concurrència pública i els seus annexes, l’aprovació de la resolució o dels convenis reguladors de les subvencions nominatives i la seva signatura, així com el compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària.
Tercer.- Advertir que l’aprovació del Pla Estratègic de Subvencions no suposa la generació de cap tipus de dret en favor dels potencials beneficiaris, els quals no podran exigir indemnitzacions o compensacions en el cas que el Pla no es porti a terme total o parcialment.
Quart.- Delegar en la Junta de Govern Local de de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès els diferents tràmits relatius al control, seguiment, actualitzacions i avaluació del Pla.
Cinquè.- Publicar aquest acord al Butlletí Oficial de la Província i al Portal de Transparència d’aquest Ajuntament.
Sisè.- Publicar el Pla Estratègic de Subvencions de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès per al període 2025-2027 a la Base de dades nacional de subvencions (BDNS).
Sisè.- Traslladar aquest acord a les unitats responsables de les diferents línies de subvenció previstes al Pla Estratègic de Subvencions.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: JUNTS - CM / SAL - CUP -AMUNT
ABSTENCIONS: -
6.Proposta d’aprovació provisional de la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana per a l'ampliació de l'Escola Municipal de Música.
Primer.- Estimar l'al·legació interposada en data 13 de juny de 2025, amb Registre d'Entrada 2025-E-RE-4130 per la senyora Eva Navarrete Bachs, en representació del grup municipal Sal - Candidatura d'Unitat Popular - Alternativa Municipalista a l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès i en conseqüència, incorporar com annex a la memòria de la modificació del Pla General l’informe emès pel Cap de l’àrea de Cultura, Educació, Infància i Joventut que amplia la motivació de l’esmentada modificació.
Segon.- Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Urbana de les Franqueses del Vallès per a l'ampliació de l'Escola Municipal de Música, de conformitat amb la documentació aportada pel senyor Josep Maria Rovira Saperas en data 18 de juliol de 2025, amb Registre d’Entrada 2025-E-RE-4925.
Tercer.- Trametre l’expedient de modificació puntual degudament diligenciat a la Comissió de Territori de Catalunya per a la seva aprovació definitiva.
Quart.- Notificar aquests acords als interessats en l’expedient.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C / JUNTS - CM
EN CONTRA: SAL - CUP -AMUNT
ABSTENCIONS: -
7.Proposta d'aprovació provisional de la modificació de l'Ordenança general reguladora de preus públics, per tal de modificar el Preu públic de la Setmana de la Producció Local i del Preu públic de la Festa de Cap d'Any per a l'exercici 2025.
Primer.- Aprovar provisionalment per a l’exercici 2025 i següents, de conformitat amb el que disposen els articles 41 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l’establiment del preu públic per la Setmana de la Producció Local, dins l’Ordenança núm. 17 general reguladora dels Preu públics, amb el contingut següent:
Preus públics regulats per l’ordenança núm. 17
1. Preus públics àrea de dinamització econòmica
.../...
Setmana de la Producció Local: exercici 2025
Tast de formatges i vi ………… 5,00 €
Activitats ……………………………. 2,00 €
Esmorzar de forquilla ………… 5,00 €
Tastets km 0 ………………………. 3,00 €
Segon.- Aprovar provisionalment per a l’exercici 2025 i següents, de conformitat amb el que disposen els articles 41 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, l’establiment del preu públic per la Festa de Cap d’Any, dins l’Ordenança núm. 17 general reguladora dels Preu públics, amb el contingut següent:
3. Preus públics de les àrees de cultura, educació, infància i joventut
Preus públics Espai Zero, Dinamització, Participació, Informació Juvenil i Festa de Cap d’Any
.../...
Festa Cap d'Any: exercici 2025
Entrada a partir de 18 anys amb adquisició a taquilla …………… 18,00 €
Entrada a partir de 18 anys amb adquisició anticipada …………. 15,00 €
Entrada de 12 a 17 anys amb adquisició anticipada ……………… 11,00 €
Tercer.- Aprovar provisionalment la modificació de l’ordenança fiscal núm. 17, general reguladora dels Preus públics, segons el text indicat en el punts primer i segon dels acords.
Quart.- Exposar al públic aquest acord mitjançant edicte al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en un diari de difusió provincial i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, durant un període de trenta dies hàbils, per tal que els interessats puguin examinar l'expedient i presentar les reclamacions i els suggeriments oportuns.
Cinquè.- Disposar que en cas que no es formuli en el termini assenyalat en el punt quart d'aquest acord cap al·legació ni reclamació durant el termini d'exposició pública, el nou text regulador de l’Ordenança fiscal general reguladora dels Preus públics per creació dels preus de la Setmana de la Producció Local i per la Festa de Cap d’Any (ordenança núm. 17), per a l'exercici 2025, quedarà aprovat definitivament sense cap tràmit ulterior.
Sisè.- Establir que durant el període d’exposició pública del text regulador de l’Ordenança general dels Preus públics, modificada per la creació dels preus de la Setmana de la Producció Local i per la Festa de Cap d’Any de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, per a l'exercici 2025, aquelles persones que tinguin un interès directe o resultin afectades, en els termes previstos a l’article 18 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, podran examinar l’expedient i presentar-hi les reclamacions que estimin oportunes.
Setè.- Establir que transcorregut el període d’exposició pública esmentat en els acords anteriors sense haver-se presentat reclamacions i havent-se aprovat definitivament la modificació de l’Ordenança general reguladora dels Preus públics de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, per a l'exercici 2025, sense cap tràmit ulterior, es publicarà el text refós de la mateixa en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com en el Portal de Transparència i en el web municipal, en compliment de la Llei 19/2014, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: SAL - CUP -AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS - CM
8.Proposta d'aprovació inicial de l'actualització del Mapa de Soroll de les Franqueses del Vallès.
Primer.- Aprovar inicialment l'actualització del Mapa de Soroll de les Franqueses del Vallès, d'acord amb el document annex a la present proposta d'acord.
Segon.- Sotmetre a informació pública l'expedient per un termini de trenta dies hàbils, mitjançant un anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el tauler d'anuncis de la Corporació local, per tal que es puguin presentar reclamacions i/o suggeriments. El termini d'informació pública comptarà a partir de l'endemà a la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
Tercer.- Establir que transcorregut el termini d'informació pública sense que s'hagin presentat al·legacions i/o reclamacions, s'entendrà que l'actualització aprovada del Mapa de Soroll queda aprovada definitivament sense necessitat de cap acord ulterior.
Quart.- Determinar que l'entrada en vigor d'aquest document es produirà a l'endemà s'hagi publicat el mateix de manera íntegre en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i el seu text continuarà en vigor mentre no s'acordi la seva modificació o derogació.
Cinquè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com en dret sigui possible, l'adopció dels acords i/o resolucions necessàries per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Sisè.- Facultar a la Regidora d'Activitats d'aquest Ajuntament per tal de signar els documents que es requereixin en compliment d'aquests acords.
Setè.- Publicar l'actualització del Mapa de Soroll de les Franqueses del Vallès, un cop aprovat definitivament, en el Portal de Transparència municipal.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: SAL - CUP -AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS - CM
9.Proposta d’aprovació del calendari de les festes locals per a l’any 2026.
Primer.- Establir com a festes locals, retribuïdes i no recuperables, del municipi de les Franqueses del Vallès, per a l’any 2026, les que s’assenyalen a continuació:
Bellavista, 15 de maig i 3 de juliol
Corró d’Amunt, 15 de maig i 11 de juliol
Marata, 15 de maig i 25 de juliol
Llerona, 15 de maig i 8 de setembre
Corró d’Avall, 15 de maig i 18 de setembre
Segon.- NOTIFICAR aquest acord al Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, als efectes de la seva aprovació definitiva.
Tercer.- Publicar els anteriors acords en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el tauler d’anuncis de la Corporació local, als efectes de coneixement general.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: SAL - CUP -AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS - CM
10.Proposta d'aprovació de la designació de representants de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès en els Consells de participació de diversos centres de serveis socials especialitzats del municipi.
Primer.- Designar a la senyora Marta Sánchez Jiménez, regidora de Polítiques Socials d'aquest Ajuntament, com a representant titular de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès en els Consells de participació dels centres de serveis socials especialitzats següents:
• Centre de dia per gent gran de les Franqueses
• Residència Palau Les Franqueses
• Residència Les Franqueses
Segon.- Designar a la senyora Dolors Amaro Fitó, regidora de Gent Gran d’aquest Ajuntament, com a representant suplent de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès en els Consells de participació dels centres de serveis socials especialitzats següents:
• Centre de dia per gent gran de les Franqueses
• Residència Palau Les Franqueses
• Residència Les Franqueses
Tercer.- Facultar a l'Alcalde o, per delegació seva, a la regidora Marta Sánchez Jiménez, per a la signatura dels documents que siguin necessari pel compliment dels acords anteriors.
Quart.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir en el present acord, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Cinquè.- Aquesta resolució entrarà en vigor el dia de la seva aprovació.
Sisè.- Notificar aquesta resolució al Centre de dia per gent gran de les Franqueses, a la Residència Palau Les Franqueses, a la Residència Les Franqueses i a les regidores senyores Marta Sánchez Jiménez i Dolors Amaro Fito, informant que:
Contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.
Alternativament i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d’aquest recurs serà d’un mes de conformitat amb l’ article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o Òrgan competent per a la seva tramitació.
Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l’article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat.
També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.
Setè.- Donar compte d'aquesta resolució a l'àrea de Polítiques Socials.
Vuitè.- Disposar la publicació d'anunci de les designacions esmentades en el punt primer i segon d'aquests acords en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
Novè.- Difondre el contingut d'aquesta resolució en el Portal de Transparència.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C / SAL - CUP -AMUNT
EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: JUNTS - CM
11.Proposta d'aprovació de l'increment retributiu del 0,5 per cent de les retribucions del personal de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, amb efectes des del dia 1 de gener de 2024, en aplicació del Reial Decret Llei 4/2014, de 26 de juny.
Primer.- Aprovar un increment d'un 0,5 per cent respecte de les retribucions bàsiques i complementàries del personal funcionari i laboral equiparat a funcionari de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, respecte de les retribucions totals percebudes en data 31 de desembre de 2023, amb efectes des del dia 1 de gener de 2024, i segons allò establert en el Reial Decret Llei 4/2024 de 26 juny, pel qual es prorroguen vàries mesures per fer front a les conseqüències econòmiques i socials derivades dels conflictes a Ucraïna i Orient Pròxim i s’adopten mesures urgents en matèria fiscal, energètica i social.
Segon.- Aprovar, conseqüentment amb l'apartat anterior, l'actualització de les taules retributives consolidades del personal que presta els seus serveis a l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès respecte de les retribucions totals percebudes en data 31 de desembre de 2024, tal com indica el l Reial Decret Llei 4/2024 de 26 juny.
Tercer.- Facultar a l’Alcaldia de la Corporació local, per tal que realitzi els actes i gestions que resultin necessaris per a l’execució d'aquest acord, així com aquells derivats del mateix, sense perjudici que se'n doni compte en el Ple en la següent sessió que celebri.
Quart.- Notificar la present resolució a la representació legal dels treballadors de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Cinquè.- Publicar un anunci dels presents acords en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, a efectes de coneixement gener
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C / JUNTS - CM
EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: SAL - CUP -AMUNT
12.Proposta de resolució de les peticions de reequilibri econòmic financer del contracte de gestió de la piscina municipal d'hivern, les piscines d'estiu i les pistes de tennis situades a la zona esportiva municipal de Corró d'Avall.
Primer.- Desestimar el recurs presentat per la concessionària SEAE, S.A. en data 22 de gener de 2024 i amb Registre d'Entrada núm. 2024-E-RE-389, contra l'acord adoptat per la Junta de Govern Local en sessió del dia 23 de novembre de 2023; així com també desestimar les peticions d'indemnització addicionals al període de tancament del 2020, referides a les pèrdues generades en els exercicis 2020, 2021 i 2022 al·legades mitjançant instàncies amb Registre d'Entrada núms. 2022-E-RE-2259 i 2023-E-RE-5641, pels motius adduïts en la part de Fonaments legals de la present proposta de resolució.
Segon.- Notificar aquest acord a la concessionària SEAE, S.A., tot informant-la que contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. Alternativament i de forma potestativa es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d’aquest recurs serà d’un mes de conformitat amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o òrgan competent per a la seva tramitació. Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l’article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat. També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: JUNTS - CM / SAL - CUP -AMUNT
13.Proposta d’aprovació de l’adjudicació del contracte de serveis del manteniment, conservació i neteja del verd urbà i de l'arbrat viari de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Primer.- Aprovar l’expedient de contractació, per procediment obert, tramitació ordinària i subjecte a regulació harmonitzada de la contractació del servei de neteja viària de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Segon.- Disposar l’obertura del procediment d’adjudicació, amb el benentès que la forma d’adjudicació serà la del procediment obert i tramitació ordinària.
Tercer.- Aprovar el Plec de clàusules administratives particulars i el Plec de prescripcions tècniques que hauran de regir aquesta contractació.
Quart.- Publicar un anunci d'aquesta licitació pel termini de quaranta cinc dies des de la data d'enviament de l'anunci de licitació a l'oficina de publicacions de la Unió Europea i en el Perfil de Contractant d'aquesta Administració, de conformitat amb les previsions establertes a l’article 156 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l’ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.
Cinquè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com en dret sigui possible, l'adopció dels acords i/o resolucions necessàries per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Sisè.- Designar els membres de la Mesa de Contractació per procedir a la licitació del present contracte, que seran les següents persones de la Corporació local:
President de la Mesa de Contractació:
• El senyor Manuel Fernández Álvarez, cap d’àrea d’Obres, Serveis i Mobilitat de l'Ajuntament.
Vocals de la Mesa de Contractació:
• El senyor Joaquim Bach i Fabregó, Interventor accidental de la Corporació.
• La senyora Maria Llonch Llonch, Secretària de la Corporació local.
• El senyor Albert Bel i Beneyto, tècnic de Medi Ambient de l’Ajuntament.
Secretari de la Mesa de Contractació:
• El senyor Alejandro Martín Vázquez, tècnic d'Administració General de l'Ajuntament.
Setè.- Autoritzar de forma anticipada aquesta despesa amb càrrec a la següent aplicació pressupostària, restant condicionada la despesa dels exercicis de futurs a l’existència de consignació pressupostària suficient:
Anualitat Aplicació pressupostària Import
2026 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.543.090,59 €
2027 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.565.118,22 €
2028 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.565.118,22 €
2029 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.565.118,22 €
2030 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.565.118,22 €
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: SAL - CUP -AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS - CM
14.Proposta d’aprovació de l'expedient de contractació del contracte de servei de neteja viària del municipi de les Franqueses del Vallès, per procediment obert, tramitació ordinària i subjecte a regulació harmonitzada.
Primer.- Aprovar l’expedient de contractació, per procediment obert, tramitació ordinària i subjecte a regulació harmonitzada de la contractació del servei de neteja viària de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès.
Segon.- Disposar l’obertura del procediment d’adjudicació, amb el benentès que la forma d’adjudicació serà la del procediment obert i tramitació ordinària.
Tercer.- Aprovar el Plec de clàusules administratives particulars i el Plec de prescripcions tècniques que hauran de regir aquesta contractació.
Quart.- Publicar un anunci d'aquesta licitació pel termini de quaranta cinc dies des de la data d'enviament de l'anunci de licitació a l'oficina de publicacions de la Unió Europea i en el Perfil de Contractant d'aquesta Administració, de conformitat amb les previsions establertes a l’article 156 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, per la qual es traslladen a l’ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014.
Cinquè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com en dret sigui possible, l'adopció dels acords i/o resolucions necessàries per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.
Sisè.- Designar els membres de la Mesa de Contractació per procedir a la licitació del present contracte, que seran les següents persones de la Corporació local:
President de la Mesa de Contractació:
• El senyor Manuel Fernández Álvarez, cap d’àrea d’Obres, Serveis i Mobilitat de l'Ajuntament.
Vocals de la Mesa de Contractació:
• El senyor Joaquim Bach i Fabregó, Interventor accidental de la Corporació.
• La senyora Maria Llonch Llonch, Secretària de la Corporació local.
• El senyor Albert Bel i Beneyto, tècnic de Medi Ambient de l’Ajuntament.
Secretari de la Mesa de Contractació:
• El senyor Alejandro Martín Vázquez, tècnic d'Administració General de l'Ajuntament.
Setè.- Autoritzar de forma anticipada aquesta despesa amb càrrec a la següent aplicació pressupostària, restant condicionada la despesa dels exercicis de futurs a l’existència de consignació pressupostària suficient:
Anualitat Aplicació pressupostària Import
2026 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.543.090,59 €
2027 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.565.118,22 €
2028 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.565.118,22 €
2029 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.565.118,22 €
2030 05.1631.2270010 – Servei neteja viària 1.565.118,22 €
A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: SAL - CUP -AMUNT
ABSTENCIONS: JUNTS - CM
15.Moció que presenta el grup municipal Junts per les Franqueses, i no aprovada per Junta de Portaveus en sessió del dia 24 de juliol de 2025, per l'obertura dels camps de futbol.
Primer.- Obrir els camps de futbol 7 i els camps de futbol 11 de Llerona i Corró d’Amunt a la ciutadania com a espai d’esbarjo a les tardes d’estiu (i períodes on no hi ha entrenaments ni competicions).
Segon.- Establir la normativa necessària per al bon ús d’aquests espais i instal·lacions i fer-la visible pel coneixement de tots els usuaris.
Tercer.- Que el programa JESA hi pugui programar, de cara a l’any vinent, activitats dinamitzadores d’aquests espais.
Quart.- Donar a conèixer aquesta alternativa a la ciutadania a través del Butlletí, la pàgina web i les xarxes socials de l’ajuntament.