Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

Regidoria de Promoció Econòmica

Marta Reche Lavado
Marta Reche Lavado

REGIDORA

Nom electe: Marta Reche Lavado
Càrrec: regidora de Promoció Econòmica
Adreça electrònica: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
Visites:
 hores convingudes
Partit polític: Partit dels Socialistes de Catalunya-Candidatura de Progrés (PSC-CP)

 

   

PROMOCIÓ ECONÒMICA

Adreça: Can Ribas - Centre de recursos agraris. Camí Antic de Vic, nº 10, Les Franqueses del Vallès
Horari d'atenció al públic: 8.30 a 14 h de dilluns a divendres
Telèfon: 938 443 040

SERVEIS:

1. SERVEI LOCAL D'OCUPACIÓ 

Borsa de Treball

1.1 Servei borsa de treball per a les persones
Servei vinculat a la Xarxa Xaloc de Diputació de Barcelona que consta d’una entrevista individual per:
• Inscriure’s a la xarxa Xaloc.
• Participar en processos de selecció.
• Tenir accés a http://xaloc.diba.cat
• Participar en projectes del servei.
• Tenir accés a les ofertes de treball dels diferents municipis que formen part del XALOC.

1.2. Servei borsa de treball per a les empreses.
Servei gratuït a les empreses on poden adreçar-se per:
• Difondre les seves ofertes
• Suport en servei de selecció de personal en la recerca de personal
• Rebre assessorament i informació en l’àmbit del mercat de treball ( subvencions, normativa…).

1.3. Servei d’acompanyament en la recerca de feina.
Consisteix en tallers per als usuaris del servei, com ara:
• Orientació Ocupacional
• Tècniques de recerca de feina
• Informació i assessorament en el mercat de treball per facilitar als treballadors la reincorporació al mercat laboral.
• Assessorament i suport en temes laborals.

1.4. Servei Club de Feina.
Servei de suport mitjançant un tècnic en la recerca de feina, orientació sobre formació i en la gestió de tasques senzilles mitjançant ordinadors de lliure accés.

1.5. Subvenció a la contractació per a empreses del municipi.
S’ofereix a les empreses del municipi per a la contractació de personal per la seva empresa. Les empreses poden acollir-se al servei sempre que reuneixin uns requisits i posin l’oferta al Servei d’Ocupació Local.

1.6. Agència de col·locació.
Som l’agència n. 0900000191
Les agències de col·locació són un instrument tant del Servei Públic d'Ocupació Estatal com dels Serveis Públics d'Ocupació de les Comunitats Autònomes, que treballen amb la finalitat que les persones que cerquen ocupació ho trobin en el menor termini possible.

 

2. FORMACIÓ

2.1. Formació. Disseny, organització i impartició d’accions formatives de diferent durada adreçades prioritàriament a persones que busquen feina.

Les accions de formació estan subvencionades per l’Ajuntament, Diputació o el Servei d’Ocupació. En els darrers anys les formacions ofertes han estat:
• Dinamització d'activitats de lleure educatiu infantil i juvenil
• Direcció i coordinació d'activitats d'educació en el lleure infantil i juvenil
• Curs d’especialització de menjador escolar
• SAP Business One
• Informàtica bàsica
• Anglès d’atenció al públic
• Manipulació d’aliments
• Logística 4.0 i carnets de carretoner
• Xarxes socials
• Com utilitzar certificats digitals
• Formació transversal: riscos laborals, inserció laboral, sensibilització mediambiental i igualtat de gènere…


2.2. Servei d’acreditació de competències. El Servei d’Ocupació de les Franqueses és un punt d’informació i orientació en el procés d’acreditació de competències de la Generalitat de Catalunya. L’acreditació de competència és un procés que permet reconèixer unitats de competència professional adquirides a través de l'experiència laboral o de vies no formals de formació poden obtenir unes acreditacions totals o parcials de certificats de professionalitat i convalidacions amb assignatures dels cicles formatius.


3. PROGRAMES I PROJECTES


3.1. Projecte Singulars: CONNECTA JOVE V.O. Adreçat a joves de 16 a 29 anys.

El projecte Connecta Jove VO s’emmarca en la convocatòria de Projectes Singulars, finançada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Ministeri de Treball i Economia Social, i el Fons Social Europeu (Iniciativa d’Ocupació Juvenil) i té una durada prevista de 10 mesos, fins a 31 d'octubre de 2022.

El projecte, de caràcter comarcal, està liderat per PIMEC, com entitat coordinadora d'aquest, i participen, com entitats executores Granollers Mercat EPE, l’Ajuntament de Les Franqueses del Vallès, el Consell Comarcal del Vallès Oriental i els centres de formació de reconeguda experiència: Fundació Eurecat, Isoveri Formació i Acondicionamiento Tarrasense – LEITAT.

L’objectiu del projecte és qualificar professionalment, orientar i ajudar a inserir laboralment un màxim de 120 persones joves del nostre territori, que es repartiran entre 6 grups de 20 joves, amb un/a orientadora/tutora assignada per cada grup.

Les accions que es duran a terme durant l’execució del Connecta Jove VO seran:

• Orientació i acompanyament individual i grupal
• Formació professionalitzadora
• LOGÍSTICA 4.0 - a Granollers (180h)
• LOGÍSTICA 4.0 - a Les Franqueses (180h)
• ROBÒTICA INDUSTRIAL- a Granollers (320h)
• FRED INDUSTRIAL - a Granollers (550h)
• ENERGIES RENOVABLES/FOTOVOLTAIQUES- a Granollers (550h)
• MÀRQUETING DIGITAL i E-COMMERCE- a Granollers (320h)
• IMPRESSIÓ 3D- a Granollers (365h)

Es programen visites a empreses i activitats socials per treballar la cohesió de grup i l’arrelament al territori.
Els requisits per a participar al Connecta Jove VO són:
Tenir entre 16 i 29 anys
Estar inscrits/es al SOC com a demandants d’ocupació
Estar inscrits a Garantia Juvenil
Residir al Vallès Oriental prioritàriament

3.2. Joves en pràctiques – JENP

Joves en pràctiques és un programa del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya subvencionat pel Fons Social Europeu destinat a incentivar la contractació en pràctiques de persones joves amb formació universitària i/o cicles formatius i beneficiàries del programa de Garantia Juvenil a Catalunya.

Quins són els requisits d’accés?
• Ser beneficiari del programa de la Garantia Juvenil (joves de 16 a 29 anys)
• Estar inscrit a l'Oficina de Treball (OTG) com a demandants d'ocupació
• Disposar de les titulacions assenyalades pel perfil a optar
• Complir els requeriments propis d'un contracte de pràctiques
• Complir els requeriments propis d'un contracte de pràctiques

Què s’ofereix?
• Contracte en pràctiques de 6 mesos de durada
• Jornada completa
• Posar en pràctica els coneixements adquirits tant en la formació reglada com en la formació laboral


3.3. Projecte TTT
Programa Treball, Talent i Tecnologia en la cadena de valor de negocis de l'alimentació del Vallès Oriental.

L’objectiu d’aquest projecte és acompanyar la transformació digital de les empreses i la formació de les persones en les tecnologies digitals necessàries per implementar processos de millora en el teixit empresarial.

El projecte preveu realitzar accions de formació a les persones que estan treballant en les empreses d’aquest sector, així com a les persones desocupades en recerca de feina, una vegada diagnosticades les necessitats de les empreses i identificades les oportunitats de millora.

El projecte està subvencionat per la Diputació de Barcelona i compta amb el suport de les organitzacions patronals i sindicals que formen part de la Taula Vallès Oriental Avança (PIMEC, UEI, CCOO, UGT) que des de l’any 2018 impulsa el Pla Estratègic de Promoció Econòmica de la comarca.

A qui va dirigit: Persones en situació d’atur o en actiu que volen millorar la seva ocupabilitat.

Que inclou: Orientació i Formació en competències digitals dins la cadena de valors de negocis d’alimentació.

QUÈ S’OFEREIX A LES EMPRESES DE LA CADENA DE VALOR DE L’ALIMENTACIÓ?
Poden ser beneficiàries del programa TTT les empreses que tinguin perspectives de creixement, estiguin fortament arrelades al territori i siguin generadores de llocs de treball de qualitat. Han de ser empreses que pertanyin a la cadena de valor de negocis de l’alimentació del Vallès Oriental.

També s'haurien de trobar en les següents circumstàncies:
• Empreses en procés de digitalització, amb necessitat de perfils que estiguin capacitats per utilitzar tecnologia.
• Empreses ja digitalitzades amb necessitats de nous perfils professionals especialitzats.


3.4. Projecte Treball i formació
Subvencions destinades a dur a terme projectes de millora de l'ocupabilitat de les persones treballadores, especialment les que tenen més dificultats d'accés al mercat laboral, per mitjà d'accions d'experiència laboral i accions de formació, i si s'escau, accions de coordinació i suport, en el marc del programa Treball i Formació, que conté diferents línies com ara:

• PANP:  persones en risc de caure en situació d'atur de llarga durada, no perceptores de prestació per desocupació, inscrites com a demandants d’ocupació no ocupades (DONO).
• DONA: dones en situació d’atur (s'inclouen les dones víctimes de violència masclista) inscrites com a demandants d’ocupació no ocupades (DONO).
• MG52: persones de 52 anys o més que estiguin en situació d'atur inscrites com a demandants d’ocupació no ocupades (DONO).
• MG45: persones de 45 anys o més que estiguin en situació d'atur inscrites com a demandants d’ocupació no ocupades (DONO)

S’ofereix contractes de 12 mesos amb formació i acompanyament i orientació al participant.

3.5. Treball de barris
Projecte destinat a barris i àrees urbanes que, per les seves característiques, requereixen una atenció especial de l'Administració per millorar-les des del punt de vista ocupacional, social i econòmic, amb l'objectiu de contribuir a l'equilibri social i territorial del territori català.

Des del servei d’ocupació es redacta un projecte anualment per a la contractació durant 6 mesos plans d’ocupació que treballen per la millora del municipi.


3.6. Plans locals d’ocupació
Contractes subvencionats pel mateix ajuntament o per Diputació de persones amb perfils determinats que donen suport a diferents àrees de l’ajuntament. Aquests contractes poden tenir durada de 3 a 12 mesos depenent de les necessitats.

3.7. Xerrades als instituts sobre la recerca de feina i visites al Servei d’Ocupació
Els tècnics de l’àrea ofereixen xerrades als alumnes dels instituts per explicar el funcionament del mercat laboral i del Servei d’Ocupació del municipi. També s’ofereixen visites guiades perquè coneguin els espais i les oportunitats que s’ofereixen.

 

4. SERVEIS D'EMPRENEDORIA I CREACIÓ D'EMPRESES


4.1. Informació i orientació a les persones emprenedores
És un servei que es presta de forma presencial i individualitzada com a norma general, i que inclou les següents activitats:

• Entrevista inicial i primera acollida: on la persona emprenedora explica el seu projecte i formula algunes preguntes concretes a resoldre.
• Informació dels serveis a què pot accedir: s’informa del conjunt de serveis que ofereix l’entitat.
• Atenció de consultes puntuals: es responen, consultes puntuals en matèria de creació d’empreses que plategi la persona usuària.

4.2. Assessorament al procés de creació d’empreses
Consisteix a proporcionar consell i tutoritzar la persona emprenedora en el procés de creació de la seva empresa.

Com a part del servei, el personal tècnic acompanyarà la persona emprenedora en l’elaboració del pla d’empresa, en l’avaluació de la viabilitat del seu projecte i aconsellarà en aspectes fiscals, jurídics, socials i laborals i de prevenció de riscos relacionats amb el procés de creació de l’empresa.

4.3. Informació i assessorament sobre el traspàs de negocis.
Aquest servei consisteix a facilitar mitjançant assessorament específic els processos de compra o lloguer dels actius i fons de comerç d’una empresa ja en funcionament per part d’una o més persones emprenedores amb l’objectiu de continuar amb el negoci.

4.4. Reempresa
És una metodologia i sistemàtica de treball que permet trobar emprenedors que vulguin reemprendre un negoci, i empresaris que vulguin cedir els seus negocis. Vol ser una xarxa objectiva on trobar dades reals i contrastades sobre negocis que se cedeixen.

Es tracta d’una borsa de traspassos de negocis, on totes aquelles empreses que vulguin cedir la seva empresa tinguin un lloc seriós on publicitar-se, i on les persones que vulguin comprar un negoci tinguin un referent rigorós on buscar-los.

La pàgina web on els usuaris poden consultar els anuncis de les empreses que és cedeixen és www.reempresa.org. En cas que hi hagi alguna persona que li pugui interessar, s’ha de posar en contacte amb alguna de les entitats executores.

Per altra banda, totes aquelles empreses que vulguin cedir el seu negoci, s’han de posar també en contacte amb alguna entitat executora per poder introduir el seu negoci dins de la borsa de negocis.

4.5. Viver d’Empreses

Un viver d’empreses és un espai destinat a les persones emprenedores que volen iniciar un negoci en un entorn que afavoreix el seu desenvolupament i consolidació. L’objectiu és facilitar l’inici de noves activitats empresarials a través d’una sèrie de serveis complementaris, a preus més reduïts que els que ofereix el mercat i totalment adaptats a les necessitats del nou emprenedor.

Aquests equipaments es destinen a nous projectes empresarials durant els primers anys de la seva vida, incrementant les possibilitats de supervivència dels nous projectes.

Tota la informació actualitzada sobre el Viver d’Empreses de les Franqueses del Vallès la trobareu al web: www.lesfranquesesempren.cat

4.6. Informació, assessorament i mediació sobre l’accés a finançament dels projectes d’emprenedors
L’objectiu d’aquest servei és donar informació sobre els productes disponibles en matèria de finançament, assessorar la persona sobre el producte financer que millor s’ajusta a les seves necessitats i fer tasques de mediació o acompanyament en la tramitació de la sol·licitud.

4.7. Sensibilització de la població envers el foment de l’esperit emprenedor
Organització i desenvolupament d’accions de diversa naturalesa i abast adreçades a sensibilitzar a la població en general en matèria de creació d’empreses i foment de l’esperit emprenedor.

4.8. Formació
Disseny, organització i impartició d’accions formatives de diferent durada adreçades a persones emprenedores.

L’objectiu és millorar les habilitats i capacitats dels participants en matèria de planificació i gestió empresarial, per tal de garantir l’èxit de les futures empreses i consolidar les existents.

4.9. Punt PAE del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme
És un punt d’informació i assessorament als emprenedors, i a més un centre on es realitzen de forma telemàtica les tramitacions per donar d’alta algunes formes jurídiques, concretament: autònoms, Comunitats de Béns (CB), Societats Civils (CV), Societats de Responsabilitat Limitada (S.L.), Societats Limitades de Formació Successiva (SLFS) i Societats Limitades nova empresa (S.L.N.E.).

Aquests serveis són gratuïts, amb la qual cosa els emprenedors s’estalvien molts diners, temps i viatges.

4.10. Viver d’empreses agroalimentàries municipal de l’Ajuntament de Tagamanent (VEAMAT)
El VEAMAT cedeix de forma temporal els espais i maquinària a empreses del sector agroalimentari perquè puguin dur a terme l’elaboració dels seus productes.

Tota la informació sobre el servei es troba al web http://www.tagamanent.cat/veamat.html

4.11. Centre d’Empreses Figaró-Coworking
Figaró-Coworking cedeix de forma temporal els espais destinats a noves empreses del sector serveis per afavorir el seu desenvolupament i consolidació i fomentar així el dinamisme socioeconòmic del territori.

 

5. SERVEIS A EMPRESES

5.1. Informació i assessorament per a autònoms i empreses
Consisteix a oferir informació d’interès empresarial i l’assessorament posterior en cas de necessitat.

L’assessorament i l’acompanyament en qualsevol dels tràmits que hagin de fer les empreses amb l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès o amb qualsevol altra administració.

5.2. Formació
Disseny, organització i impartició d’accions formatives de diferent durada adreçades a autònoms i empreses.

L’objectiu és millorar les habilitats i capacitats dels participants en matèria de planificació i gestió empresarial, per tal de garantir l’èxit de les futures empreses i consolidar les existents.

5.3. Seguiment i consolidació d’empreses
Consisteix a donar suport a les empreses creades arran d’un procés d’assessorament per alguna de les entitats executores, en els seus primers tres anys de vida per tal de reduir les probabilitats de fracàs i ajudar-les a aconseguir majors nivells de competitivitat.

L’objectiu final és, per tant, disminuir la taxa de mortalitat de les empreses creades.

5.4. Accelera el creixement
Amb el suport de la Diputació de Barcelona i PIMEC, es vol recolzar aquelles empreses amb un elevat potencial de creixement.

En aquest sentit, a les empreses beneficiàries se’ls oferirà una sèrie de serveis amb l’objectiu de:

• Portar a terme a una reflexió estratègica i identificar els factors clau d’èxit per al creixement empresarial.
• Estructurar un full de ruta per al creixement de l’empresa.
• Materialitzar els seus projectes de creixement, amb acompanyament personalitzat.

5.5. SOS Mentoring
Amb el suport de la Fundació Autoocupació i la Diputació de Barcelona, es vol donar suport a petites empreses que comencen o volen replantejar-se algun aspecte de la seva empresa.

És una metodologia d’acompanyament personalitzat en què persones empresàries, directives o professionals amb àmplia experiència empresarial, en qualitat de voluntàries, aporten la seva experiència per a analitzar conjuntament els reptes del negoci i trobar-hi les millors solucions, possibilitant el seu desenvolupament personal i professional i la consolidació i creixement del seu negoci.

5.6. Lloguer d’aules i espais de Can Ribas
La Masia Can Ribas disposa de 4 aules de formació, una aula d’informàtica equipada amb 15 ordinadors i una sala d’actes per a 150 persones que les empreses poden llogar per a realització qualsevol activitat formativa, conferències, esdeveniments...

5.7. Directori d’empreses
Disposem d’un directori d’empreses, d’accés públic, per donar a conèixer les empreses del nostre municipi. És un directori voluntari que ha de servir per conèixer les empreses que hi ha en el nostre municipi i poder buscar sinergies entre elles.
https://directori.lesfranqueses.org/

 

 

 

 

 

Darrera actualització d’aquest contingut: 09/01/2024 a les 09:29h

Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)