REGIDOR
Nom electe: José Antonio Aguilera Galera Càrrec: regidor d'Educació Adreça electrònica: joseantonio.aguilera@lesfranqueses.cat Visites: hores convingudes Partit polític: Partit dels Socialistes de Catalunya-Candidatura de Progrés (PSC-CP)
EDUCACIÓ
La Regidoria d’Educació de Les Franqueses desenvolupa la seva política educativa tenint en compte l’amplitud i la transcendència d’allò que ocupa l’educació. Per això, s’orienta a romandre sensible, atenta a les circumstàncies, les necessitats presents i les expectatives de futur. Alhora manté una visió oberta entenent l’educació des de la seva dimensió més àmplia que inclou: la incorporació al seu entorn i la seva època; el creixement, l’escolarització i totes aquelles qüestions que acompanyen aquests processos pel fet de formar part d’un territori, d’una comunitat, d’una cultura i una societat, tot plegat dins d’un món cada dia més global i alhora canviant. Això, per tant, implica una visió de 360º, el treball en xarxa i multidimensional: creixement, desenvolupament, criança, conductes, comunitat, entorn, socialització, aprenentatges, disciplina, hàbits i habilitats, etc.
En aquest marc, des de l’Àrea d’Educació, es preveu actuar en els diferents àmbits de desenvolupament del subjecte: els més acadèmics i formals com ho són l’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, cicles formatius, formació permanent d’adults, música, etc.; també en els més bàsics, quotidians i propers com la família i l’entorn de convivència; i finalment, en el més ampli i no menys important que els anteriors, en tota allò que el vincula i el permet formar part de l’entorn, de la relació amb els altres i de la cultura. (entre molts d’altres: casals, associacions, centres d’esbarjo, centres lúdics, espais socials, espais festius, i/o de celebració, etc.). Finalment, destacar també que es tracta d’un exercici continuo i present al llarg de tota la vida.
L’objectiu bàsic i principal és el desenvolupament i aprenentatge de les persones, acord a la configuració i exigències: del seu moment de desenvolupament, de l’entorn normatiu, cultural i social garantint les màximes oportunitats i possibilitats així com unes condicions òptimes de desenvolupament, de benestar i de participació.
D’altra banda destacar allò que la Llei municipal i de règim local de Catalunya* concreta en quan a les competències municipals: La participació en la programació de l’ensenyament, La cooperació amb l’administració educativa en la creació, la construcció i el manteniment dels centres docents públics, La intervenció en els òrgans de gestió dels centres docents i la participació en la vigilància del compliment de l’escolaritat obligatòria.