Acords del ple municipal ordinari del mes d'octubre

Dijous, 30 d’octubre de 2025

Celebrat el 30 d'octubre de 2025, a les 19 h, al Teatre Auditori de Bellavista

Acords del ple:

1.Aprovació de les actes de les sessions anteriors.

2.Donar compte de les resolucions dictades per l'Alcalde i els/les regidors/es delegats/des de l'Alcaldia números 2025-2408 a 2025-2699 corresponents al període comprès entre els dies 1 i 30 de setembre de 2025.

3.Donar compte de les actes de la Junta de Govern Local números JGL/2025/32 a JGL/2025/34 que corresponen a les sessions pel període comprès entre els dies 1 i 30 de setembre de 2025.

4.Donar compte del Decret número 2025-2764, de data 7 d'octubre, en què es resol delegar l'exercici de les atribucions de l'Alcaldia per al període comprès entre els dies 17 i 20 de novembre de 2025, ambdós inclosos.

5.Proposta d'aprovació provisional de la modificació de les Ordenances fiscals reguladores dels tributs municipals i les Ordenances reguladores dels preus públics locals per a l'exercici 2026.

ACORDS:

Primer.- Aprovar provisionalment per a l'exercici 2026 i següents l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per la prestació del servei de gestió de residus municipals. Ordenança núm. 12.

Segon.- Derogar amb efectes del dia 1 de gener de 2026 l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per la prestació del servei de gestió de residus municipals.

Tercer.- Aprovar provisionalment per a l'exercici 2026 i següents l'Ordenança fiscal reguladora de la Taxa per la prestació de serveis d’inspecció i prevenció sanitàries. Ordenança núm. 20.

Quart.- Derogar amb efectes del dia 1 de gener de 2026 l'Ordenança fiscal reguladora del Preu públic per la prestació de serveis a l’Escola Municipal de Música. Ordenança núm. 28.

Cinquè.- Derogar amb efectes del dia 1 de gener de 2026 l'Ordenança fiscal reguladora del Preu públic per la prestació de serveis a les Llars d’Infants Municipals. Ordenança núm. 30.

Sisè.- Modificar per a l’exercici 2026 i següents l’enumeració de les ordenances fiscals reguladores de la Taxa per concessió de llicències, la comprovació de les activitats comunicades i el control de la publicitat dinàmica, ordenança núm. 27, la Taxa per la instal·lació de portades, aparadors i vitrines i per la instal·lació d’anuncis que ocupen el domini públic local, ordenança núm. 28, el Preu públic per la inserció de publicitat en el Butlletí Municipal, ordenança núm. 29, i el Preu públic per la prestació del Servei d’Atenció Domiciliària, ordenança núm. 30.

Setè.- Aprovar provisionalment per a l’exercici de 2026 i següents la modificació de les Ordenances fiscals que a continuació es relacionen, així com el seu text refós:

Ordenança general reguladora de la gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals

1. Impost sobre béns immobles (IBI)

2. Impost sobre activitats econòmiques (IAE)

3. Impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM)

4. Impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (IIVTNU)

6. Taxa per expedició de documents administratius

7. Taxa  per la llicència d’autotaxi.

8. Taxa per serveis especials de vigilància i altres motivats per espectacles públics i grans transports

9. Taxa per llicències o la comprovació d’actes o actuacions comunicades en matèria urbanisme

10. Taxa per la prestació dels serveis d’intervenció administrativa en l’activitat dels ciutadans i les empreses

11. Taxa per la prestació de serveis de cementiris

13. Impost sobre construccions, instal·lacions i obres

14. Taxa per retirada de vehicles abandonats o estacionats defectuosament o     abusivament a la via pública

15. Taxa per la prestació de serveis relacionats amb els animals de companyia i per concessió de llicències per a la tinença d'animals potencialment perillosos

16. Taxa per la prestació de serveis de clavegueram

17. Ordenança general reguladora dels Preus públics

18. Taxa per ocupacions del subsòl, el sòl i la volada de la via pública

21. Taxa per l’obertura de sondatges o rases en terrenys d’ús públic i qualsevol     remoguda en la via pública del paviment o de les voreres

22. Taxa per l’ocupació de terrenys d’ús públic amb mercaderies, materials de     construcció, runes, tanques, puntals, estíntols, bastides i altres instal·lacions     anàlogues

23. Taxa per utilització privativa o aprofitament especial de la via pública amb entrades de vehicles a través de les voreres o de qualsevol altre espai de domini públic local

24. Taxa per l’ocupació de terrenys d’ús públic amb taules i cadires amb finalitat  lucrativa

25. Taxa per la instal·lació de quioscos en la via pública

26. Taxa per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d’ús públic i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic

27. Taxa per concessió de llicències, la comprovació de les activitats comunicades i el control de la publicitat dinàmica

28. Taxa per la instal·lació de portades, aparadors i vitrines i per la instal·lació d’anuncis que ocupen el domini públic local

29. Preu públic per la inserció de publicitat en el Butlletí Municipal

30. Preu públic per la prestació del Servei d’Atenció Domiciliària

Vuitè.- Exposar al públic aquests acords mitjançant edictes al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en un diari de difusió provincial i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, durant un període de trenta dies hàbils des de la darrera publicació, per tal que els interessats puguin examinar l'expedient i presentar les reclamacions i els suggeriments oportuns.

Novè.- Disposar que en cas que no es formuli en el termini assenyalat en el punt quart d'aquest acord cap al·legació ni reclamació durant el termini d'exposició pública, la modificació de les Ordenances fiscals reguladores dels tributs municipals i les Ordenances reguladores dels preus públics locals de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, per a l'exercici 2026, quedaran aprovades definitivament sense cap tràmit ulterior.

Desè.- S'estableix que durant el període d’exposició pública de les Ordenances fiscals reguladores dels tributs municipals i les Ordenances reguladores dels preus públics locals de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, per a l'exercici 2026, els qui tinguin un interès directe o resultin afectats, en els termes previstos a l’article 18 del Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, podran examinar l’expedient i presentar-hi les reclamacions que estimin oportunes.

Onzè.- S'estableix que transcorregut el període d’exposició pública esmentat en els acords anteriors sense haver-se presentat reclamacions i havent-se aprovat definitivament la modificació de les Ordenances fiscals reguladores dels tributs municipals i les Ordenances reguladores dels preus públics locals de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, per a l'exercici 2025 ,sense cap tràmit ulterior, es publicarà el text refós de les mateixes en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: -

6.Proposta d’aprovació provisional de l'acord de modificació de l'Ordenança reguladora de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari relatiu al servei municipal de proveïment, subministrament i distribució d'aigua per a l'exercici 2026.

ACORDS:

Primer.- Aprovar provisionalment per a l’exercici de 2026 i següents la modificació de les tarifes de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari relatiu al servei municipal de proveïment, subministrament i distribució d'aigua, així com el seu text refós.

Segon.- Exposar al públic aquests acords mitjançant edictes al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, en un diari de difusió provincial i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, durant un període de trenta dies hàbils des de la darrera publicació, per tal que els interessats puguin examinar l'expedient i presentar les reclamacions i els suggeriments oportuns.

Tercer.- Disposar que en cas que no es formuli en el termini assenyalat en el punt primer d'aquest acord cap al·legació ni reclamació durant el termini d'exposició pública, la modificació de l'ordenança municipal quedarà aprovada definitivament sense cap tràmit ulterior.

Quart.- S'estableix que durant el període d’exposició pública, els qui tinguin un interès directe o resultin afectats, podran examinar l’expedient i presentar-hi les reclamacions que estimin oportunes.

Cinquè.- S'estableix que transcorregut el període d’exposició pública esmentat en els acords anteriors sense haver-se presentat reclamacions i havent-se aprovat definitivament la modificació de l'Ordenança municipal sense cap tràmit ulterior, es publicarà el text refós de la mateixa en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, així com en el Portal de Transparència i en el web municipal, en compliment de la Llei 19/2014, de Transparència, Accés a la informació Pública i Bon Govern.

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: -

7.Proposta d'aprovació de la sol·licitud de la delegació de competències efectuada per l'Administració de la Generalitat de Catalunya en matèria d'admissió d'alumnes als ensenyaments de primer cicle d'educació infantil sostinguts amb fons públics.

ACORDS:

Primer.- Sol·licitar a la Generalitat de Catalunya la delegació de competències en matèria d'admissió d'alumnes als ensenyaments de primer cicle d'educació infantil, d'acord amb allò que disposa l'Acord GOV/133/2024, de 14 de maig de 2024, l'Administració de la Generalitat delega en els Ajuntaments les competències en matèria d'admissió d'alumnes als ensenyaments de primer cicle d'educació infantil sostinguts amb fons públics.

Segon.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local l'aprovació del conveni que reguli la delegació de competències en matèria d'admissió d'alumnes als ensenyaments de primer cicle d'educació infantil, així com aquells tràmits i procediments derivats de l'aprovació, seguiment, pròrroga i finalització del mateix, i també aquelles esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir en el present acord, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.

Tercer.- Notificar aquest acord a la Subdirecció General d'Administració i Organització de Centres Públics, de la Generalitat de Catalunya.

A FAVOR:PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT

8.Proposta d'aprovació de la finalització i liquidació del contracte de serveis de neteja dels edificis, equipaments i dependències municipals de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.

ACORDS:

Primer.- Finalitzar el contracte del servei de neteja dels edificis, equipaments i dependències municipals de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, adjudicat a l'empresa IDONIA-NATUR, S.L.

Segon.- Establir que el contracte esmentat en l'apartat primer d'aquest acord va finalitzar en data 1 de juny de 2025.

Tercer.- Autoritzar la devolució de la garantia definitiva per import de 101.846,53 euros, així com de la posterior ampliació de la garantia per import de 6.203,07 euros, dipositada a la Tresoreria municipal mitjançant aval bancari, en concepte de garantia definitiva del contracte del servei de neteja dels edificis, equipaments i dependències municipals de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès, presentada per l'empresa IDONIA-NATUR, S.L.

Cinquè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com en dret sigui possible, l'adopció dels acords i/o resolucions necessàries per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.

Sisè.- Notificar el present acord a l’empresa IDONIA-NATUR, S.L., informant-la que contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.

Alternativament i de forma potestativa es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d’aquest recurs serà d’un mes de conformitat amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o òrgan competent per a la seva tramitació.

Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l’article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat.

També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT

9.Proposta d'aprovació de la finalització i liquidació del contracte de gestió del servei públic de manteniment, conservació i neteja del verd urbà i àrees de jocs de les Franqueses del Vallès.

ACORDS:

Primer.- Finalitzar el Lot núm. 1 i el Lot núm. 2 del contracte de gestió del servei públic de manteniment, conservació i neteja del verd urbà i àrees de jocs de les Franqueses del Vallès, adjudicats, respectivament, a l'empresa TALHER, S.A. i l'entitat Fundació Viver de Bell-Lloc.

Segon.- Establir que el contracte esmentat en l'apartat primer d'aquest acord finalitza el dia 31 d'agost de 2025.

Tercer.- Autoritzar la devolució de la garantia definitiva per import de 45.056,03 euros, dipositada a la Tresoreria municipal mitjançant aval bancari, en concepte de garantia definitiva pel Lot núm. 1 del contracte de gestió del servei públic de manteniment, conservació i neteja del verd urbà i àrees de jocs de les Franqueses del Vallès, presentada per l’empresa TALHER, S.A.

Quart.- Autoritzar la devolució de la garantia definitiva per import de 15.078,60 euros, dipositada a la Tresoreria municipal mitjançant aval bancari, en concepte de garantia definitiva pel Lot núm. 2 del contracte de gestió del servei públic de manteniment, conservació i neteja del verd urbà i àrees de jocs de les Franqueses del Vallès, amb l'entitat Fundació Viver de Bell-Lloc.

Cinquè.- Facultar i delegar en la Junta de Govern Local, tan àmpliament com en dret sigui possible, l'adopció dels acords i/o resolucions necessàries per fer efectiu el present acord, incloses les esmenes d'errades materials o de fet que es puguin produir, sense perjudici que se'n doni compte al Ple de la Corporació en la primera sessió que se celebri amb posterioritat.

Sisè.- Notificar el present acord a l’empresa TALHER, S.A. i a l'entitat Fundació Viver de Bell-Lloc, informant-les que contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.

Alternativament i de forma potestativa es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d’aquest recurs serà d’un mes de conformitat amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o òrgan competent per a la seva tramitació.

Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l’article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat.

També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT

10.Proposta de resolució de les al·legacions presentades en el tràmit d'audiència atorgat en el procediment d'incoació de la resolució del contracte de concessió d'obres per a la redacció de projecte, execució de les obres i explotació del servei d'una residència per a la gent gran i centre de dia a les Franqueses del Vallès per part de la Residència Tercera Edat L'Onada, S.L., proposta de resolució del contracte i sol·licitud de dictamen de la Comissió Jurídica Assessora.

ACORDS:

Primer.- Resoldre en sentit desestimatori les al·legacions interposades durant el tràmit d'audiència atorgat en el procediment d'incoació de la resolució del contracte subscrit amb l'entitat Residència Tercera Edat L'Onada, S.L., relatiu al contracte de concessió d'obres per a la redacció de projecte, execució de les obres i explotació del servei d'una residència per a la gent gran i centre de dia a les Franqueses del Vallès, per un incompliment greu, essencial i culpable de la concessionària respecte les seves obligacions contractuals d'execució de l'obra, i per tant, proposar la resolució d'aquest contracte.

Segon.- Sol·licitar dictamen a la Comissió Jurídica Assessora, donat que s'ha formulat oposició de l'entitat adjudicatària durant el tràmit d'audiència.

Tercer.- Suspendre el termini del procediment de resolució del contracte en sol·licitar dictamen preceptiu de la Comissió Jurídica Assessora, a comptar des del dia del registre d'entrada de la sol·licitud i fins el termini per a emetre's aquest dictamen.

Quart.- Confiscar la garantia definitiva constituïda per import de 100.000 euros, d'acord amb l'article 213.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, com a danys i perjudicis ocasionats a l'Administració davant la lesió de l'interès públic en la manca d'operativitat en aquest projecte.

Cinquè.- Facultar a l'Alcaldia per tal de signar els documents que es requereixin en compliment d'aquests acords.

Sisè.- Delegar en la Junta de Govern Local el compliment i execució dels acords esmentats, inclosa l'esmena d'errades que pugui contenir el mateix, així com altres tràmits que siguin homogenis o derivats d'aquest per la continuació del procediment de resolució del contracte, sense perjudici de donar-ne compte en el Ple en la primera sessió que celebri.

Setè.- Publicar la present resolució en el perfil de contractant de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.

Vuitè.- Notificar aquests acords a l'entitat Residència Tercera Edat L'Onada, S.L., indicant que contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.

Alternativament i de forma potestativa es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d’aquest recurs serà d’un mes de conformitat amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o òrgan competent per a la seva tramitació.

Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l’article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat.

També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT

11.Proposta d’aprovació de la modificació de la Relació de Llocs de Treball de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès de l’any 2025.

Primer.- Aprovar la modificació de la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès de l'any 2025 d'acord amb els canvis proposats en la part expositiva, i recollits en l’annex que s’adjunta de Relació de llocs de treball.

Segon.- Notificar aquest acord a la representació legal dels treballadors, tot informant-los que contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.
Alternativament i de forma potestativa es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució d’aquest recurs serà d’ un mes de conformitat amb l’article 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a comptar des de la data de presentació del recurs en el registre electrònic o òrgan competent per a la seva tramitació.
Contra la resolució del recurs de reposició o la desestimació presumpta del mateix, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona, de conformitat amb l’article 8.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa en el termini màxim de dos mesos a comptar des de l’endemà de la seva notificació o en el termini màxim de sis mesos a comptar des de l’endemà de la desestimació presumpta del recurs interposat. També es podrà interposar qualsevol altre recurs o reclamació, que consideri oportú, en defensa dels seus interessos.

Tercer.- Publicar un edicte en el tauler d'anuncis de la Corporació i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona que inclogui íntegrament la Relació de Llocs de Treball de l'any 2025 aprovada.

Quart.- Publicar en el Portal de Transparència d'aquest Ajuntament la Relació de Llocs de Treball de l'any 2025.

Cinquè.- Remetre una còpia d'aquests acords a l'Administració de l'Estat i al Departament
de Presidència de la Generalitat de Catalunya.

A FAVOR: PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: JUNTS-CM / SAL-CUP-AMUNT

12.Proposta d'aprovació del reconeixement de compatibilitat per activitat privada d'un empleat públic de l'Ajuntament de les Franqueses del Vallès.

ACORDS:

Primer.- AUTORITZAR parcialment el reconeixement de compatibilitat per activitat privada del senyor  xxxxx, d’Oficial 1a, Subgrup C2 adscrita a l’àrea de Cultura, Educació, Infància i Joventut de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, per tal d’exercir l’activitat privada en el Club Natació Granollers (entitat de règim privat), amb una dedicació de 4 hores setmanals, i un cap de setmana cada cinc setmanes per 18,50 hores. Amb les limitacions i condicions següents:

a) L’activitat es limiti a serveis de manteniment ordinaris i programats, amb horari fix, prestats íntegrament fora de la jornada pública.

b) S’exclogui qualsevol servei d’urgències, disponibilitat permanent o atenció d’incidències imprevistes.

c) La dedicació no superi la meitat de la jornada laboral setmanal de l’Administració.

d) Condicionants generals:

•    Queda automàticament sense efecte en cas de canvi de lloc de treball o modifi-cació substancial de les condicions.

•    Qualsevol modificació s'ha de comunicar a la Corporació

Segon.- NO AUTORITZAR de forma expressa la realització d’un servei d’urgències de manteniment i reparació de sis hores setmanals en total, malgrat la predisposició del treballador de realitzar-la fora de l’horari i jornada de treball de l’activitat principal a l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès, d’acord amb l’informe de la tècnica pels següents motius:

•    El servei d'urgències genera un conflicte d'interès estructural entre l'activitat pú-blica prioritària i l'activitat privada.

•    No és possible garantir el respecte a la jornada i horari públics quan existeix un compromís d'atendre urgències imprevisibles.

•    És incompatible amb el principi que l'activitat pública ha de ser sempre priorità-ria i la privada absolutament subordinada.

•    Infringeix l'article 1.3 de la Llei 53/1984 i l'article 11 de la Llei 21/1987.

Tercer.- Aquesta autorització restarà sense efecte d’acord amb allò que preveu l’article 329 del Decret 214/1990, de 20 de juliol, que aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, així com l’article 11 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, pel que fa a la prohibició de compatibilitat en relació a determinar supòsits i en concret en els supòsits següents:

a) Si l’activitat privada impedís o menyscabés l’estricte compliment dels  deures o comprometés la seva imparcialitat o independència.

b) Si l’activitat privada tingués alguna relació amb els assumptes que la persona conegui per raó del càrrec.

c) Si la dedicació horària coincidís amb la jornada laboral.

Quart.- Aquesta compatibilitat per exercir l'activitat privada requereix l'estricte compliment de tots i cadascun dels enunciats i condicionants recollits en l'apartat primer i segon d’aquesta part resolutòria i d’acord a l'informe jurídic tècnic emès.

Cinquè.- Posar en coneixement d’aquesta Corporació de qualsevol modificació que es produeixi en les condicions de la segona activitat declarada, per part del treballador.

Sisè.- Els reconeixements de compatibilitat resten automàticament sense efecte en cas de canvi de lloc en el sector públic o de modificació de les condicions del lloc de treball, així com qualsevol canvi en el contingut de les tasques i funcions del lloc de treball que pugui comportar conflicte d'interessos entre activitat pública i privada en els àmbits concrets descrits. En qualsevol cas, la compatibilitat queda supeditada a les necessitats del servei, tant en l'actual règim de jornada i horari que té assignat el treballador, com en les condicions que pugui tenir en un futur.

Setè.- Notificar el present acord a la persona interessada.

A FAVOR: JUNTS-CM / PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: SAL-CUP-AMUNT
ABSTENCIONS: -

13.Proposta d’aprovació de la bonificació del 95% de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres per rehabilitació o millora d’edificacions incloses en el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic de les Franqueses de Vallès.

ACORDS:

Primer.- Estimar la sol·licitud presentada en data 15 de gener de 2025, amb Registre d’Entrada 2025-E-RE-229, pel senyor Ivan González Tomás, en representació de la senyora Maria Dolors Bachs Duran i, en conseqüència, bonificar el 95% de l’Impost de construccions, instal·lacions i obres, de conformitat amb allò previst a l’Ordenança Fiscal 13 de l’ajuntament de les Franqueses del Vallès.

Segon.- Donar de baixa la liquidació núm. 2509000517, per un import de 2.115,19 €, en concepte de taxa i impost sobre construccions, instal·lacions i obres, corresponent a l’expedient 10243/2024 d’acord amb el que disposen les vigents Ordenances Fiscals núm. 9.3.1 i 13 d’aquest Ajuntament.

Tercer.- Aprovar la liquidació núm. 2509000576, per un import de 106,65 €, en concepte de taxa i impost sobre construccions, instal·lacions i obres, corresponent a l’expedient 10243/2024 d’acord amb el que disposen les vigents Ordenances Fiscals núm. 9.3.1 i 13 d’aquest Ajuntament.

Quart. Comunicar aquests acords a l’àrea d’Hisenda de l’ajuntament.

Cinquè.- Notificar aquests acords als interessats en l’expedient, tot informant que contra aquest acte administratiu, que posa fi a la via administrativa, procedeix, amb caràcter preceptiu, interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia hàbil següent al de la seva notificació.

També es podrà interposar qualsevol altre recurs 

A FAVOR: JUNTS-CM / PSC-CP / LFI + ERC-AM / SPLF-C
EN CONTRA: -
ABSTENCIONS: -

SAL-CUP-AMUNT no participa en aquesta votació.

Precs, preguntes i interpel·lacions

Darrera actualització: 30.10.2025 | 21:00