Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

El transport públic guanya en la cursa de la Setmana de la Mobilitat

21/09/2016

En la cursa cap a Barcelona des de les Franqueses, el desplaçament amb transport públic va tenir un avantatge d’11 minuts respecte el transport privat. L’activitat s’emmarca dins la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura.

La PTP, diversos ajuntaments –entre ells el de les Franqueses­­-, el Departament de Territori i Sostenibilitat, TMB i diversos han fet possible la VI Cursa Interurbana de Transports de la Regió Metropolitana de Barcelona. L’activitat va tenir lloc ahir dimarts 20 de setembre al matí i el transport públic es va imposar com a millor opció en temps per accedir a la Zona Universitària de Barcelona a pràcticament totes les comparades a l'hora punta del matí. Pel que fa costos i emissions, el transport públic i la bicicleta són guanyadors d'entrada.

Des de les Franqueses del Vallès, la combinació del tren de Rodalies Renfe R3 amb la línia 3 del metro de TMB ha obtingut un avantatge d'11 minuts. Dues ciutadanes el municipi van realitzar la cursa des des d’aquí fins a la Zona Universitària de Barcelona.

La sortida de les curses es va fer des de la porta dels respectius ajuntaments entre les 08.00 i les 09.00 hores, i els participants, 36 persones en cotxe, transport públic i/o bicicleta i una moto, han arribat successivament entre les 09.06 i les 10.20 hores a un punt de trobada comú ubicat al vestíbul de l'estació de Zona Universitària de la nova línia 9 sud del metro de Barcelona. El resultat d'enguany ha estat espectacular, ja que el transport públic s'ha imposat al cotxe a pràcticament totes les rutes degut a l'accessibilitat en bus i metro i la forta dificultat de trobar aparcament per al cotxe.

Des del punt de vista del canvi climàtic i contaminació de l'aire urbà l'ús del transport públic i la bicicleta són més que convenients. Els usuaris de transports públics ferroviaris guanyen la batalla de la sostenibilitat, amb zero emissions en zona urbana, i unes emissions en centrals elèctriques equivalents, respecte els turismes, a reduccions del 87% en CO2, 95% en NOX i pràcticament la totalitat de PM10. Per la seva banda els autobusos dièsel tenen unes reduccions d'emissions de CO2 i PM10 entre un 30% i 40% respecte les del turisme dièsel en zona interurbana, i entre un 37% i un 45% respecte la zona urbana.

El punt d'arribada de la cursa interurbana varia d'any en any. Després de diverses edicions arribant a llocs cèntrics de Barcelona, va optar-se per seleccionar nodes principals de la xarxa a les entrades de Barcelona, com la Sagrera o, en l'edició d'enguany, la Zona Universitària. Aquest darrer punt dóna servei a l'entrada a Barcelona per la B-23, hi té importants projectes de transport públic en desenvolupament.

Arxivat a: Obres i Serveis
Els participants a la Cursa de Transports 2016.
Darrera actualització d’aquest contingut: 26/04/2024 a les 08:23h
Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)