Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

Servei de primera acollida

Què és el Servei de primera acollida?

  • És un conjunt d’accions i recursos que pretenen respondre a les necessitats inicials de formació i informació de les persones estrangeres nouvingudes al nostre municipi, amb la finalitat de potenciar l’autonomia d’aquestes persones i una major cohesió a nivell municipal.

    Les accions que es realitzen des d'aquest servei són:

    1. Accions de recepció, acollida i orientació sobre l’entorn municipal i extra municipal.
    2. Accions d’informació i assessorament sobre els recursos i serveis municipals i extra municipals (accés, funcionament, etc.)
    3. Accions informatives i d’assessorament a nivell grupal i comunitari.
    4. Accions formatives orientades a l’adquisició de competències lingüístiques bàsiques, laborals i de coneixement de la societat i de l’ordenament jurídic, establertes dins la Llei d’acollida.
    5. Accions informatives, d’acompanyament i gestions relacionades amb la tramitació del Certificat d’acollida, competència de la Generalitat de Catalunya.

    Què és el Certificat d’acollida i per a que serveix?

    El Certificat d’acollida és l’acreditació de les competències bàsiques referides dins la Llei d’acollida.

    Els continguts a acreditar es divideixen en tres mòduls: un mòdul per aprendre català i castellà amb un mínim de 90 hores de formació en cadascuna de les dues llengües oficials, un mòdul sobre coneixements laborals amb una durada mínima de 15 hores i un tercer mòdul sobre coneixement de la societat catalana amb un mínim de 15 hores.  

    Dins del procediment de certificació es preveu la convalidació de coneixements i la formació que les persones usuàries del servei hagin pogut obtenir amb anterioritat.

    El Certificat d’acollida és un document amb eficàcia jurídica i valor probatori que és d’utilitat en els processos d’estrangeria (arrelament social, modificació i/o renovació d’autoritzacions de residència) o d’adquisició de la nacionalitat, entre d’altres.

    Aquest certificat és competència de la Generalitat de Catalunya, tot i que es tramita des de l’ajuntament on la persona es troba empadronada.

    A qui s'adreça?

    A les persones estrangeres immigrades, les sol·licitants d’asil o de protecció subsidiària, les refugiades, les apàtrides i les retornades, amb edat superior a l’establerta per a la finalització de l’escolaritat obligatòria i amb resolució administrativa d’empadronament al municipi de Les Franqueses del Vallès.

    Com es pot accedir?

    Demanant cita al Servei de primera acollida municipal.

    Les visites es concerten els dimarts, en horari d’11 a 13h.

    On es presta aquest servei?

    Espai Bellavista Activa

    Adreça: Carrer de Rosselló, 39. Bellavista

    Telèfon: 938 465 862

    Horari: de dilluns a divendres de 8,30 a 14 h. Dimarts i dijous també de 16 a 18 h

    Aquest servei, gestionat des de l’Àrea de Polítiques Socials, compta amb el suport i cofinançament del Fons Social Europeu, la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Vallès Oriental i l’Oficina de Pla de Barris de Bellavista.

    Quins altres serveis s’ofereixen?

    Projecte Orienta dona

    Programa d’orientació social, adreçat a dones nouvingudes per a la millora de l’idioma i del coneixement de l’entorn.

    Quan?

    Els dimarts i dimecres de 9,30 h a 11 h

    On?

    Espai Familiar (Carrer Cardedeu, 2-4 Bellavista)

    Tel. 93 846 58 62

     Projecte Vincles

    Programa d’acollida i participació als centres educatius de Bellavista, amb la finalitat de facilitar l'apropament de les famílies nouvingudes a la dinàmica pròpia dels centres educatius, així com del seu entorn més proper.

    Quan?

    Els dimarts de 15 a 16,30h

    On?

    Centres educatius de Bellavista

    Tel. 93 846 58 62

    Tràmits i serveis específics d’estrangeria

    Des d’aquest servei també es facilita informació i orientació en relació a tràmits específics d’estrangeria, així com la tramitació de les propostes d’informes corresponents a l’arrelament social i integració social relacionats amb els processos de sol·licitud d’una autorització de residència per arrelament social i de renovació de residència temporal, entre d’altres.

     Quan?

    Els dijous de 9 a 14 h

    Cal concertar cita prèvia

    On?

    Espai Bellavista Activa (Carrer Rosselló, 39- Bellavista)

    Tel. 93 846 58 62

    Servei de suport, informació i assessorament a entitats, dins de l’àmbit de l’acollida a persones nouvingudes

    Des d’aquets servei s’ofereix suport a aquestes entitats en relació a l’elaboració i desenvolupament de projectes, suport en la planificació i organització d’activitats, tant de la pròpia entitat, com propostes a nivell municipal, suport econòmic a través del programa anual de subvencions municipals, suport en diferents tràmits amb altres àrees municipals i altres organismes, entre d’altres.

    Normativa relacionada:

    -          Estatut d’Autonomia de Catalunya.

    -          Llei 10/2010, del 7 de maig, d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya.

    -          Decret 150/2014, de 18 de novembre, dels serveis d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya.

On es presta

  • Nom: Tècnica de diversitat, Aroa Godoy
  • Adreça: Carrer de Rosselló, 39. Bellavista
  • Telèfon: 938 465 862
  • a/e: (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
  • Horari: de dilluns a divendres de 9 a 13 h. Dimarts i dijous també de 16 a 18 h
Darrera actualització d’aquest contingut: 15/06/2020 a les 10:40h
Plan Avanza 2

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)