És la tramitació del procediment per a l’aprovació de projectes d’actuacions específiques d’interès públic en sòl no urbanitzable. A aquests efectes es consideren d’interès públic:
a) Les activitats col·lectives de caràcter esportiu, cultural, d'educació en el lleure i d'esbarjo que es desenvolupin a l'aire lliure, amb les obres i instal·lacions mínimes i imprescindibles per a l'ús de què es tracti.
b) Els equipaments i serveis comunitaris no compatibles amb els usos urbans.
c) Les infraestructures d'accessibilitat.
d) Les instal·lacions i les obres necessàries per a serveis tècnics com les telecomunicacions, la infraestructura hidràulica general, les xarxes de subministrament d'energia elèctrica, d'abastament i subministrament d'aigua i de sanejament, el tractament de residus, la producció d'energia a partir de fonts renovables i les altres instal·lacions ambientals d'interès públic.
Són sotmesos a aquest procediment també les següents actuacions:
Tot l'any
En qualsevol moment
6 mesos, com a norma general
Indefinida
Àrea d'Urbanisme
Taxa (ordenança fiscal 9) + cost dels anuncis publicats (veure explicació del procediment)
Un cop presentada la sol·licitud amb la documentació requerida, se sotmet a informació pública pel termini d’1 mes mitjançant la inserció d’un anunci al BOPB i a un diari de premsa peroòdica de més divulgació en l’àmbit municipal o supramunicipal al qual es refereixi el projecte en tramitació.
Simultàniament s’han de sol·licitar els diversos informes requerits pel Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el text refós de la Llei d’Urbanisme, modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer, d’urbanisme, i el decret 305/2006, de 18 de juliol, que aprova el reglament de la llei d’urbanisme. Els informes preceptius a sol·licitar són:
Informe del departament competent en matèria de Cultura.
Informe del Departament competent en matèria d’Agricultura.
Informe de l’administració hidràulica.
Informe de l’Institut Geològic de Catalunya.
Informe d’impacte paisatgístic.
L’ajuntament ha de resoldre sobre l’aprovació prèvia del projecte en el termini de dos mesos des del finiment de la informació pública.
Un cop acordada l’aprovació prèvia, l’ajuntament ha de trametre l’expedient complet a la comissió territorial d’urbanisme de Barcelona en el termini de deu dies, la qual ha de resoldre sobre l’aprovació definitiva en el termini de tres mesos des que disposa de l’expedient.
En cas d’haver de realitzar obres i/o activitat, s’haurà de sol·licitar la corresponent llicència un cop s’hagi obtingut l’aprovació definitiva del projecte.
Col·labora:
© Ajuntament de les Franqueses del Vallès
Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès
Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)