Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | AMB ESTILS | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

Llicència d'Obra major

Descripció

Aquest tràmit permet la realització de l’execució de les obres, construccions i instal·lacions de nova construcció i d'ampliació, de reforma per modificar l'estructura de l'edifici i les que modifiquin de manera substancial la distribució interior de l'edifici. Són les incloses en la relació següent:

  • Obres de nova construcció (habitatges unifamiliars, edificis plurifamiliars, naus industrials, etc.).
  • Ampliació d’edificacions.
  • Reforma integral.
  • Reformes que comportin variació del nombre d’entitats (habitatges, locals, naus, aparcaments).
  • Legalització d’aquelles obres que requerien la tramitació d’obra major.
  • Piscines.
  • Enderrocs.
  • Moviments de terres.
  • Canvi d’ús a habitatge.
  • Intervencions en els àmbits protegits dels edificis inclosos en el catàleg del Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic de Les Franqueses del Vallès.
  • Instal·lació d’ascensors i aparells elevadors que comportin obres de modificació estructural.
  • Instal·lació de plaques solars fotovoltaiques en sòl no urbanitzable.
  • Acabament d’obres (en obres ja iniciades).

Període tramitació

Tot l'any

Termini sol·licitud

En qualsevol moment, sempre abans d’iniciar les obres

Temps de resolució

2 mesos des de la data de sol·licitud

Vigència

La llicència s’atorga amb uns terminis d’inici d’1 any i d’acabament de 2 anys

Qui el pot demanar

  • La persona interessada o afectada pel tràmit.
  • Un/a representant degudament autoritzat/da.

Qui n'és el responsable

Àrea d'Urbanisme

Preu de la tramitació

  • Taxa. Ordenança Fiscal 9 (segons el tipus d'obra)
  • Impost de Construcció i Obres (ICIO). Ordenança Fiscal 13 (% sobre el pressupost) 
  • Fiances i/o Garanties. Ordenança Fiscal 9 (segons el tipus d'obra)

Procediment per iniciar el tràmit

Per Internet

  1. Presenteu la sol·licitud electrònica fent servir el tràmit electrònic "Llicència d'obra major", i adjunteu la documentació requerida per cada tipus d’obres. Trobareu el tràmit electrònic seguint el següent enllaç.
  2. Una vegada resolta la sol·licitud rebreu una notificació electrònica amb les liquidacions de les taxes, de l’ICIO (Impost de Construccions i Obres) i de la fiança i/o garantia. En la mateixa notificació s’indiquen les instruccions per obtenir la llicència, el projecte segellat i la placa d'obres (si cal).
  3. Una vegada estiguin pagades les liquidacions haureu de presentar a l'Ajuntament els justificants de pagament i la documentació requerida a la notificació anterior, fent servir el tràmit electrònic "Aportació de documents relatius a expedients d'urbanisme en tràmit", que el trobareu seguint el següent enllaç.
  4. Rebreu una notificació electrònica amb la llicència i el projecte signat.
  5. Una vegada notificada la llicència, i si heu presentat tota la documentació requerida, rebreu una notificació electrònica amb la placa d'obres.

Presencialment

  1. Presenteu la sol·licitud amb la documentació necessària al Servei d’Atenció a la Ciutadania (SAC).
  2. Una vegada resolta la sol·licitud, es notificaran per correu certificat les liquidacions de les taxes, de l’Impost de Construccions i Obres (ICIO) i de la fiança i/o garantia. En la mateixa notificació s’indiquen les instruccionsper obtenir la llicència, el projecte segellat i la placa d'obres (si cal).
  3. Una vegada estiguin pagades les liquidacions, haureu de presentar al Registre d'Entrada de l'Ajuntament els justificants de pagament i la documentació requerida que consti a la notificació anterior.
  4. Per obtenir la llicència, el projecte segellat i la placa d'obres, haureu de presentar-vos a l'Àrea d'Urbanisme de l'Ajuntament, i se us lliurarà la documentació en format paper.

On es pot fer

Documentació necessària

  • DOCUMENTACIÓ GENERAL
  • DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA (només en cas de tramitació presencial)
  • Sol·licitud d'obra major (PDF, 64 kB)
    Sol·licitud d'obra major
  • Fotocòpia DNI/NIF del sol·licitant
  • Fotocòpia DNI/NIF del representant
  • Document/Poder de representació
  • DOCUMENTACIÓ TÈCNICA
  • DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA
  • Assumeix dels tècnics (direcció facultativa)
  • Assumeix dels tècnics (direcció d’execució d’obres)
  • Nomenament coordinador de Seguretat i Salut
  • Estudi de residus
  • Estudi de seguretat i salut, visat
  • Estudi geotècnic
  • Full d’estadística i edificació (Generalitat)
  • Pressupost de les obres
  • Fotocòpia de l’últim rebut de l’IBI
  • DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA SEGONS EL TIPUS D'OBRA
  • Projecte tècnic bàsic i/o executiu visat pel Col·legi professional i signat pel promotor
  • Projecte tècnic bàsic i/o executiu no visat pel Col·legi professional i signat pel promotor (només en cas de reforma i/o ampliació)
  • Certificat de solidesa (només en cas de legalització d’obres)
  • Certificat acreditant el % d’obra executada, i el % d’obra pendent (només en cas d'acabament d'obres)
  • DOCUMENTACIÓ OBLIGATÒRIA A PRESENTAR ABANS DE L’INICI DE LES OBRES
  • Nomenament empresa constructora
  • Document d’acceptació del gestor de residus
Darrera actualització d’aquest contingut: 21/02/2024 a les 09:10h
Plan Avanza 2Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)