Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

Llicència de Divisió Horitzontal

Descripció

Llicència que autoritza la constitució d'un règim de propietat horitzontal o bé un complex immobiliari privat, o la seva modificació, quan comporti un increment del nombre d'habitatges o establiments; així com les operacions que tinguin per objecte constituir com elements susceptibles d'aprofitament independent, més d'aquells que s'hagin fet constar en una precedent declaració d'obra nova.

En cas que la llicència d’obra atorgada indiqui els elements de què es composa la finca i aquests siguin els mateixos que es volen reflectir a la divisió horitzontal, no cal fer aquest tràmit.

Aquest document és requerit generalment per a poder atorgar l’escriptura de divisió horitzontal per tal de procedir a la inscripció al Registre de la Propietat.

Període tramitació

Tot l'any

Termini sol·licitud

En qualsevol moment

Temps de resolució

Un mes a partir de la data de sol·licitud

Qui el pot demanar

  • La persona interessada o afectada pel tràmit.
  • Un/a representant degudament autoritzat/da.

Qui n'és el responsable

Àrea d'Urbanisme

Preu de la tramitació

Taxa. Ordenança Fiscal núm. 9 epígraf tercer 8.1: 56,80 €

Procediment per iniciar el tràmit

Presencialment

  1. Presentar la Sol·licitud amb la documentació necessària al Servei d’Atenció a la Ciutadania (SAC).
  2. En el moment de la sol·licitud haureu de satisfer l’import de la taxa per la gestió de la vostra sol·licitud.
  3. Un cop resolta la vostra sol·licitud rebreu el trasllat de la resolució al domicili que hagueu indicat als efectes de notificacions.

On es pot fer

Documentació necessària

  • Instància de Divisió Horitzontal (PDF, 52 kB)
    Instància de Divisió Horitzontal
  • DNI/NIF de la persona sol•licitant (persones físiques) o NIF, escriptura de constitució i d’apoderament (persones jurídiques)
  • Document que acrediti la propietat del solar o edificació
  • Document acreditatiu d’haver liquidat la taxa corresponent
  • Memòria justificativa de l’adequació del nombre d’habitatges, establiments o elements proposats a les determinacions del planejament aplicable
    En el cas d’habitatges, del compliment dels requisits mínims d’habitabilitat per a segona ocupació (2 exemplars)
  • Els plànols necessaris, a escala adequada, per deixar constància del nombre d’habitatges, establiments o elements, i de llur superfície i ús urbanístic
  • Nota simple o certificació del Registre de la propietat on consti la descripció de la finca o edificació
  • La proforma (minuta) de l’escriptura pública de divisió horitzontal simple o complexa
Darrera actualització d’aquest contingut: 15/07/2024 a les 13:49h
Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)