Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

Informe del grau d'integrament social per a l'arrelament social a Catalunya

Descripció

Aquest és un tràmit per a poder sol·licitar l'informe del grau d'integrament social per a l'arrelament social a Catalunya.

L’informe del grau d’integració social per a l’arrelament social a Catalunya, és un requisit per poder accedir a les autoritzacions de residència temporal per causes excepcionals, dins del reglament d’estrangeria vigent.

L’emissió de l'informe del grau d’integració social per a l’arrelament social a Catalunya, atenent les competències establertes segons la reforma de la Llei Orgànica 4/2000, d' 11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social i, el seu Reglament, aprovat pel Real Decret 557/2011, de 20 d’abril, en relació a les sol·licituds de residencia i treball per circumstancies excepcionals en el supòsit d’arrelament social, correspon al Departament de Benestar Social i Família, de la Generalitat de Catalunya.

Aquest es regeix per la INSTRUCCIÓ DGI/BSF/1/2013 per la qual s’estableixen els requisits generals per a l’elaboració dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya.  Veieu la Normativa.

Tot i això, la persona interessada en tramitar aquesta sol·licitud s’ha d’adreçar a l’ajuntament on es troba empadronada, per tal de poder presentar la sol·licitud i, des d’on es tramita la proposta municipal d’aquest informe.

Període tramitació

Tot l’any

Vigència

3 mesos

Qui el pot demanar

Qualsevol persona estrangera, no comunitària, major d’edat (o major de 16 anys amb autorització del representant legal), en situació administrativa irregular, que vol regularitzar la seva situació administrativa.

Qui n'és el responsable

Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família. Direcció General per a la Immigració. Àrea de Polítiques Socials municipal. Tècnica de Diversitat municipal.

Preu de la tramitació

20 euros

Procediment per iniciar el tràmit

Presencialment

Sol·licitar hora a les dependències de Serveis Socials del municipi on l’interessat està empadronat i realitzar el tràmit allà. Es pot demanar hora a través del Servei d’Atenció a la Ciutadania (SAC).

On es pot fer

Documentació necessària

  • Sol·licitud d'arrelament del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya (PDF, 148 kB)
    Sol·licitud d'arrelament del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya
  • Justificant del pagament de les taxes per a l’emissió i notificació dels Informes d’integració social per a l’arrelament social a Catalunya, de la Generalitat de Catalunya.
  • Passaport complert
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
  • Justificació permanència al territori durant els últims 3 anys (certificats d’empadronament, etc.)
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
  • Justificació de l’habitatge on la persona resideix habitualment (contracte d’habitatge, certificats, etc.)
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
  • Acreditació de mitjans econòmics (contracte de treball, extractes bancaris, etc.)
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
  • Acreditació de vincles familiars amb persones residents a l’Estat Espanyol
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
  • Certificats cursos de formació (orientació social, laboral, coneixement de l’idioma, etc.)
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
  • Justificació d’accions de coneixement i participació amb l’entorn (participació amb entitats, biblioteques, clubs esportius, etc.)
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia

Documentació complementària

Darrera actualització d’aquest contingut: 21/02/2024 a les 09:10h
Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)