L’informe d’esforç d’integració social per a la renovació de residencies temporals, és un document no obligatori, que es pot presentar en les tramitacions de renovació de residencies temporals, quan no s’acompleixen alguns dels requisits establerts per a la renovació, dins del reglament d’estrangeria vigent.
L’emissió de l'informe del grau d’integració social per a l’arrelament social a Catalunya, atenent les competències establertes segons la reforma de la Llei Orgànica 4/2000, d' 11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social i, el seu Reglament, aprovat pel Real Decret 557/2011, de 20 d’abril, en relació a les sol·licituds de residencia i treball per circumstancies excepcionals en el supòsit d’arrelament social, correspon al Departament de Benestar Social i Família, de la Generalitat de Catalunya.
Aquest es regeix per la INSTRUCCIÓ DGI/BSF/1/2013 per la qual s’estableixen els requisits generals per a l’elaboració dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya. Vegeu-ne la Normativa.
Tot i això, la persona interessada en tramitar aquesta sol·licitud s’ha d’adreçar a l’ajuntament on es troba empadronada, per tal de poder presentar la sol·licitud i, des d’on es tramita la proposta municipal d’aquest informe.
Tot l’any
3 mesos
Qualsevol persona estrangera, no comunitària, major d’edat (o major de 16 anys amb autorització del representant legal), que disposa d’autorització de residència pendent de renovar o modificar.
Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família. Direcció General per a la Immigració. Àrea de Polítiques Socials municipal. Tècnica de Diversitat municipal.
35 euros
Sol·licitar hora a les dependències de Serveis Socials o, a través del SAC (Servei d'Atenció a la Ciutadania).
Per efectuar el pagament, hi han diversos canals:
- A través de l’Oficina Virtual de Tràmit (OVT) accedint a www.gencat.cat/ovt (amb targeta de crèdit o dèbit), o
- Mitjançant transferència o ingrés efectuat a favor del Tresor de la Generalitat. Què cal indicar?
1- Nº de compte bancari: ES6021000801130200453736 (Tresor de la Generalitat) 2- Concepte: Taxa per a la emissió dels informes d’estrangeria, en modalitat de ________ (tipus d’informe) 3- Dades del sol·licitant: Nom i cognoms Document d’identitat (passaport, NIE, etc.) |
Més informació sobre el pagament, aquí.
Seguiment de l\'estat de tramitació de l\'informe d\'estrangeria
Transcorreguts 30 dies hàbils des de la data de presentació de la sol·licitud, i en cas de no haver rebut notificació de l\'informe sol·licitat, podeu consultar l\'estat de la tramitació:
Procediment de recepció del informe d\'estrangeria
Les persones que hagin emplenat el camp de telèfon mòbil del formulari de sol·licitud d\'informe d\'estrangeria rebran un missatge de text sms quan tinguin l\'informe emès amb la indicació de l\'Oficina de Benestar Social i Família o a l\'Oficina d\'Atenció Ciutadana on han d\'anar a recollir-lo personalment.
Si passat el termini que s\'atorgarà a aquest efecte, no el passen a recollir per l\'oficina que se\'ls ha indicat, es farà la notificació a l\'adreça postal que consti a l\'expedient. També rebran la notificació per correu postal, les persones que no hagin informat el telèfon mòbil al formulari de sol·licitud.
Per a més informació:
Col·labora:
© Ajuntament de les Franqueses del Vallès
Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès
Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)