Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

Informe d'esforç d'integració social per a la renovació de residències temporals

Descripció

L’informe d’esforç d’integració social per a la renovació de residencies temporals, és un document no obligatori, que es pot presentar en les tramitacions de renovació de residencies temporals, quan no s’acompleixen alguns dels requisits establerts per a la renovació, dins del reglament d’estrangeria vigent.

L’emissió de l'informe del grau d’integració social per a l’arrelament social a Catalunya, atenent les competències establertes segons la reforma de la Llei Orgànica 4/2000, d' 11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social i, el seu Reglament, aprovat pel Real Decret 557/2011, de 20 d’abril, en relació a les sol·licituds de residencia i treball per circumstancies excepcionals en el supòsit d’arrelament social, correspon al Departament de Benestar Social i Família, de la Generalitat de Catalunya.

Aquest es regeix per la INSTRUCCIÓ DGI/BSF/1/2013 per la qual s’estableixen els requisits generals per a l’elaboració dels informes d’estrangeria competència de la Generalitat de Catalunya.  Vegeu-ne la Normativa. 

Tot i això, la persona interessada en tramitar aquesta sol·licitud s’ha d’adreçar a l’ajuntament on es troba empadronada, per tal de poder presentar la sol·licitud i, des d’on es tramita la proposta municipal d’aquest informe.

Període tramitació

Tot l’any

Vigència

3 mesos

Qui el pot demanar

Qualsevol persona estrangera, no comunitària, major d’edat (o major de 16 anys amb autorització del representant legal), que disposa d’autorització de residència pendent de renovar o modificar.

Qui n'és el responsable

Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família. Direcció General per a la Immigració. Àrea de Polítiques Socials municipal. Tècnica de Diversitat municipal.

Preu de la tramitació

35 euros

Procediment per iniciar el tràmit

Presencialment

Sol·licitar hora a les dependències de Serveis Socials o, a través del SAC (Servei d'Atenció a la Ciutadania).

On es pot fer

Documentació necessària

  • Sol·licitud d’informe d’integració social (renovació de residència temporal). (PDF, 149 kB)
    Sol·licitud d’informe d’integració social (renovació de residència temporal).
  • Justificant del pagament de les taxes per a l’emissió i notificació dels Informes d’esforç d’integració social per a la renovació de residencies temporals.
  • Passaport complert
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
  • Certificats cursos de formació (orientació social, laboral, coneixement de l’idioma, etc.)
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
  • Justificació d’accions de coneixement i participació amb l’entorn (participació amb entitats, biblioteques, clubs esportius, etc.)
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
  • Acreditar una competència lingüística bàsica en ambos idiomes oficials al territori
    Fotocòpia compulsada o original i fotocòpia
Darrera actualització d’aquest contingut: 30/09/2021 a les 14:15h
Plan Avanza 2

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)