Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

L’Ajuntament de les Franqueses incorpora una coordinadora general per millorar la gestió municipal

26/07/2024

El govern municipal pren aquesta decisió després d'un any analitzant les necessitats del consistori

En el ple municipal del mes de juliol s'ha aprovat la incorporació d'una coordinadora general, que entrarà a treballar a mitjans de setembre. Les funcions d'aquesta figura seran millorar i consolidar el treball transversal i estratègic entre les diferents àrees de l'ajuntament, optimitzar els recursos millorant l'eficiència i eficàcia dels projectes del municipi; anticipar-se a possibles problemes i prendre decisions més eficients; i supervisar i garantir la transparència i la rendició de comptes.

L'alcalde, Juan Antonio Corchado Ponce, ha explicat en el ple que "una coordinadora general no és només una millora organitzativa, és també una inversió en l'eficiència, transparència i eficàcia de la nostra administració. Aquesta figura enfortirà la nostra capacitat per servir millor als nostres ciutadans i per enfrontar els desafiaments del futur amb major preparació i cohesió. Millorar la nostra capacitat de planificació i execució, optimitzant els recursos i garantint que les polítiques que implementen siguin efectives i alineades amb les necessitats reals dels nostres veïns. Aquesta figura serà clau per fomentar una administració més àgil, responsable i enfocada en resultats, millorant així la qualitat de vida de tota la ciutadania."

El cost anual que assumirà l'Ajuntament per aquesta incorporació serà de 72.000 euros, que suposa un estalvi de 13.000 euros respecte al cost que a l'anterior legislatura estava vinculat a la figura del gerent.

Aquesta és una altra iniciativa «d'estalvi i optimització dels recursos que ha fet el govern municipal des de 2023», ha dit Corchado. El juliol de 2023, amb l'inici d'aquesta legislatura, l'equip de govern va reduir les seves retribucions gairebé un 10% respecte a l'anterior govern i el mes de desembre va decidir congelar els salaris de l'alcalde i dels regidors i les regidores per 2024. Aquestes dues mesures han suposat un estalvi de més de 100.000 euros anuals.

L'alcalde també ha explicat que al llarg d'aquest temps, després d'una anàlisi, «s'han retirat una sèrie de complements i retribucions que no s'estaven realitzant del govern anterior. Aquesta acció ens ha permès estalviar gairebé 40.000 euros més anuals i reafirma el compromís del govern per una gestió fiscal responsable i eficient».

Arxivat a: Ajuntament
Edifici de l'Ajuntament
Darrera actualització d’aquest contingut: 10/10/2024 a les 17:31h
Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)