Fins al 13 d'octubre es podrà presentar la documentació presencialment al SAC o de manera telemàtica a la seu electrònica.
Ja està obert el període per demanar els ajuts per a la millora de l'accessibilitat a l'interior dels habitatges. Es tracta d'ajuts destinats a totes aquelles persones que tinguin 65 anys o més i/o tinguin reconegut i en vigor un grau de discapacitat igual o superior al 33% i amb barem de mobilitat reduïda positiu, o un grau de discapacitat reconegut superior al 65%.
L'Ajuntament destina una partida de 200.000 euros a garantir les condicions de seguretat i accessibilitat en els domicilis. El període per poder presentar les sol·licituds és del 14 de juny al 13 d'octubre. La documentació es podrà presentar presencialment al Servei d'Atenció a la Ciutadania situat a l'edifici de l'Ajuntament (ctra. de Ribes, 2. Corró d'Avall) o al Servei d'Atenció a la Ciutadania situat a Bellavista Activa (c. Rosselló, 39. Bellavista) demanant cita prèvia al 938 467 676 i telemàticament a la seu electrònica.
Si teniu qualsevol dubte i/o inquietud respecte a la convocatòria, podeu dirigir les vostres qüestions al següent correu electrònic (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
A continuació les preguntes més freqüents sobre la convocatòria
Qui pot sol·licitar els ajuts?
Totes aquelles persones que tinguin 65 anys o més i/o tinguin reconegut i en vigor un grau de discapacitat igual o superior al 33% i amb barem de mobilitat reduïda positiu, o un grau de discapacitat reconegut superior al 65%.
La persona sol·licitant ha de ser la propietària, usufructuària o arrendatària de l’habitatge objecte de l’arranjament i estar-hi empadronada. En cas que la persona sol·licitant sigui l’arrendatària o la usufructuària, haurà d’aportar l’autorització de la persona propietària de l’habitatge per a la realització de les obres d’arranjament.
Quines actuacions es subvencionen?
Quins requisits ha de complir l'habitatge?
L'habitatge ha de ser residència habitual i permanent de la persona beneficiària i ha d'estar ubicat dins del municipi de les Franqueses del Vallès. Les actuacions de millora de l'accessibilitat i mobilitat en l'interior dels edificis no es poden haver iniciat abans de la publicació d'aquesta convocatòria.
Quin és l'import dels ajuts?
L'import màxim de les subvencions serà del 80% del cost subvencionable de l'actuació, si bé no podrà superar un màxim de 1.600 euros per habitatge i sol·licitud. Aquesta quantitat podrà ampliar-se fins al 100% del cost subvencionable de l'actuació amb un màxim de 2.000 euros per habitatge i sol·licitud en els casos en que la persona sol·licitant acrediti una situació de vulnerabilitat econòmica, que haurà d'acreditar-se mitjançant informe favorable de l'àrea de Polítiques Socials de l'Ajuntament de les Franqueses.
Quina documentació s'ha de presentar per sol·licitar la subvenció?
Com saber si s’ha atorgat la subvenció?
L’Ajuntament notificarà la resolució com a màxim 4 mesos després de finalitzar el període de presentació de sol·licituds. Les persones interessades podran entendre desestimada la seva sol·licitud per silenci administratiu, és a dir, en cas que el consistori no notifiqui cap resolució. Es veuran beneficiades aquelles sol·licituds que obtinguin major puntuació en el procés de concurrència competitiva.
Execució, condicions i terminis de les obres
Les obres s’hauran de començar en el termini màxim d’un mes a comptar des de la data de la notificació de la concessió de la subvenció, i s’han d’executar dins del termini màxim de 12 mesos.
Trobareu més informació a les bases de la convocatòria com a document adjunt aquesta notícia.
Col·labora:
© Ajuntament de les Franqueses del Vallès
Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès
Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)