Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

A l’OMIC parlem de les compres per Internet

12/03/2020

El dia 15 de març se celebra el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors.

Segons la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya es preveu que els catalans realitzin 78 milions de transaccions aquest 2020. De fet, ja al 2019, el nombre de transaccions realitzades va superar els 64 milions, el que suposa un creixement anual superior al 20%.

Aquest diumenge, 15 de març, se celebra el Dia Mundial dels Drets dels Consumidors i per aquest motiu aprofitem per facilitar algunes recomanacions per evitar trobar-nos amb situacions com retards en els lliuraments, diferències en els preus.... De fet, a les Franqueses les principals consultes i reclamacions realitzades a l’OMIC (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor) tenen relació amb la dificultat del consumidor per renunciar a la compra sense al·legar cap tipus de causa i lliure de penalització i amb l’existència de fraus davant lliuraments de productes diferents als comprats a la plataforma online.

Com podem reclamar?

El primer pas és realitzar una reclamació per escrit, deixant així constància d’aquest fet i també possibilitant l’acord o solució al conflicte. Si en el període d’un mes, des del moment de la reclamació, l’empresa no ha ofert cap solució satisfactòria, us podeu adreçar a l’OMIC, des d’on es tramitarà la documentació a l’empresa o òrgan corresponent per tal d’arribar a una solució de la queixa o reclamació.

Recomanacions per a compres segures

  • Escollir botigues de confiança
  • Utilitzar mitjans de pagament segurs
  • No enviar mai diners en efectiu
  • Abans de finalitzar la compra repassar el resum de transacció (preu total i dades personals)
  • En finalitzar la compra guardar còpia de les gestions realitzades
  • Desconfiar dels missatges rebuts a través de les xarxes socials de persones desconegudes
  • No contesteu mai correus que us sol·licitin dades personals o bancàries

L’OMIC és un servei d’atenció directa i gratuïta on podeu sol·licitar informació. Està situada a l’Ajuntament i a l’edifici Bellavista Activa, i el seu horari d’atenció al públic és els dimarts, de 10 a 13 h (Corró d’Avall) i els dimecres, de 10 a 13 h (Bellavista). També podeu enviar un correu a (Necessites javascript per veure aquest correu-e)

La Diputació de Barcelona ha elaborat un material de difusió per donar a conèixer els drets dels consumidors i diferents consells de seguretat. Podeu accedir a la informació fent clic aquí.

Arxivat a: Ajuntament
Compres online
Darrera actualització d’aquest contingut: 01/02/2023 a les 10:55h
Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)