Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

Comença el Procés Participatiu del Centre Cultural de Corró d'Avall

25/04/2013

L’Ajuntament de les Franqueses inicia, l’1 de maig, el 2n Procés de Participació Ciutadana que pretén impulsar la recuperació del Centre Cultural de Corró d’Avall. L’objectiu és elaborar un pla d’usos que s’adeqüi a les necessitats del municipi i respongui a la voluntat dels franquesins i franquesines.

 

Desencallar el projecte

L’equipament que en el seu moment es va planificar i es va començar a construir com a Centre Cultural de Corró d’Avall està situat en un solar (d’una superfície de 6.943,36 m2) envoltat d’habitatges en una zona plenament urbana: entre els carrers Tagamanent, Onze de Setembre i Verge de Montserrat.

 

A prop d’aquest solar hi ha altres equipaments com el Centre Cultural Can Ganduxer, l’Institut El Til·ler o l’Escola Joan Sanpera i Torras.

 

El projecte incloïa un teatre auditori, una biblioteca, un espai polivalent i una cafeteria i restaurant. Les obres van iniciar-se al juliol de 2007 i es van aturar a l’agost de 2008.

 

L’estructura que actualment hi ha construïda té soterrani, dues plantes i una terrassa superior. El soterrani disposa de 758,08 m2 (zona sense ús a definir), la planta baixa de 2.762,83 m2, la primera planta de 1.494,50 m2 i la terrassa de 2.475,34 m2.

 

Els usos i les activitats que es preveien en un principi, posteriorment es van considerar sobredimensionats i de difícil gestió. Al maig de 2009 es va fer un nou projecte que modificava l’inicial amb l’objectiu de simplificar la gestió del Centre Cultural i reduir despeses. Aquest segon projecte tampoc va prosperar.

 

Elaborar un pla d’usos

Amb el Procés de Participació Ciutadana els franquesins i franquesines definiran quins usos ha de tenir el Centre Cultural de Corró d’Avall, és a dir, elaboraran un pla d’usos.

Un pla d’usos serveix per a definir els conceptes i criteris per a l’ordenació i gestió dels usos permanents i temporals d’un equipament.

 

Centre Cultural de Corró d’Avall és el nom amb el qual la població de les Franqueses identifica aquest edifici en construcció ja que en un principi es va idear com a espai per activitats culturals. La voluntat de l’equip de govern és redefinir els usos de l’equipament.

 

Malgrat el nom que s’utilitzi per referir-s’hi contingui la paraula “cultural” les propostes estan obertes a altres tipus d’equipaments.

 

Presentar propostes viables

Per elaborar una proposta s’han de tenir presents diversos condicionants o limitacions:

 

1. Flexibilitat i polivalència

Segons la normativa urbanística vigent (article 162 de la revisió del Pla General d’Ordenació, aprovat per la Comissió d’Urbanisme de Barcelona en data 18 de juny de 2009) els usos possibles que es poden plantejar al Centre Cultural de Corró d’Avall són d’equipaments que tinguin interès públic, social i/o comunitari. Exemples de possibles equipaments:

- Culturals: teatre, auditori, biblioteca, centre cívic, espai d’entitats...

- Esportius: gimnàs, sala poliesportiva...

- Sanitaris: Centre d’Atenció Primària, residència...

- Comercials: mercat municipal, centre comercial...

- Altres tipus d’equipaments.

És imprescindible recordar que es parteix d’una estructura ja construïda amb un espai escènic molt delimitat.

 

2. Dimensió econòmica

De moment no hi ha previst el finançament per finalitzar aquesta obra. En funció de la proposta que resulti seleccionada per tirar endavant s’haurà de cercar el finançament necessari (subvencions d’altres administracions, recursos propis, etc.).

 

3. Sostenibilitat econòmica

Per una gestió viable del futur equipament cal tenir en compte les despeses de manteniment. En aquest sentit es pot valorar la possibilitat d’instal·lar-hi activitats que generin recursos.

 

Tinc una idea... Com puc participar-hi?

Tots els veïns i veïnes del municipi poden aportar propostes que assenyalin els usos que volen que tingui el Centre Cultural de Corró d’Avall. De la mateixa manera, podran participar a la votació final que servirà per escollir una de les tres propostes seleccionades.

 

El procés de participació es divideix en tres fases:

 

1. Presentació i recollida de les propostes d’usos de l’equipament

Tothom qui ho vulgui pot presentar la proposta de possibles usos per a aquest equipament a través d’un formulari.

 

Quan?

Les propostes es poden presentar de l’1 de maig al 15 de juny.

 

Com?

El formulari per presentar les propostes es pot trobar a:

- La web municipal www.lesfranqueses.cat (es pot descarregar o enviar on-line).

- A la darrera pàgina del llibret “2n Procés de Particpació Ciutadana” en format paper.

- Al Servei d’Atenció a la Ciutadania (SAC) a l’edifici de l’Ajuntament i a la plaça Espanya de Bellavista en format paper.

 

On?

El formulari es pot presentar:

- Via web: www.lesfranqueses.cat.

- Via e-mail: (Necessites javascript per veure aquest correu-e).

- Via presencial (fins el divendres 14 de juny): oficines del Servei d’Atenció a la Ciutadania (SAC) de l’Ajuntament (carretera de Ribes, 2) i de Bellavista (plaça Espanya, 5). L’horari de les oficines és de dilluns a divendres de 8.30 a 14 h i dimarts i dijous de 16 a 18 h.

 

2. Anàlisi i valoració de totes les propostes recopilades

Una comissió de valoració classificarà totes les propostes rebudes i les analitzarà. Es seleccionaran tres propostes finals, tenint en compte criteris de sostenibilitat, necessitat i oportunitat, que són les que es portaran a votació.

 

La comissió de valoració estarà formada per:

- Representants de l’equip de Govern i del Consistori.

- Representants tècnics de l’Ajuntament, de les diverses àrees àmbits sectorials.

- Representants de les associacions de veïns dels diversos nuclis del municipi.

- Experts externs en edificacions urbanístiques.

- Representants de l’empresa consultora del procés participatiu.

 

3. Votació de les tres propostes finals

Els veïnes i veïnes de les Franqueses amb edat mínima de 16 anys podran participar a la votació d’una de les tres propostes finalistes. Més endavant s’especificaran els detalls de la votació.

 

Arxivat a: Ajuntament
Darrera actualització d’aquest contingut: 14/11/2019 a les 11:50h
Plan Avanza 2

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)