Inscriure com a alta un nou habitant en el Padró Municipal d'Habitants.
Tot l'any
Al moment
Qualsevol ciutadà major de 18 anys o en cas de menors, el seu pare, mare, tutor o tutora.
Servei d'Atenció a la Ciutadania (SAC)
Documentació que cal presentar per realitzar altes o canvis de domicili en el Padró Municipal d’Habitants
1. En tots els casos, haurà d’aportar original i fotocòpia del document d’identitat vigent (DNI, NIE o passaport) de la persona sol·licitant.
2. Si la persona sol·licitant és titular d’un contracte de lloguer de l’habitatge on es vol empadronar, haurà d’aportar el contracte de lloguer vigent (original i fotocòpia). Si el contracte està caducat, l’haurà d’aportar igualment, però acompanyat de l’últim rebut de lloguer (original i fotocòpia).
3. Si la persona sol·licitant no és titular d’un contracte de lloguer de l’habitatge on es vol empadronar, haurà d’aportar la següent documentació:
- Document original d’autorització del titular del contracte d’arrendament
- Fotocòpia del DNI de la persona titular del contracte d’arrendament
- Original i fotocòpia del contracte vigent d’arrendament. Si el contracte d’arrendament no és vigent, haurà d’aportar també l’original i fotocòpia del darrer rebut de lloguer.
4. Si la persona sol·licitant és propietària de l’habitatge on es vol empadronar, haurà d’aportar l’escriptura de compravenda (original i fotocòpia), si l’adquisició de l’habitatge és recent. Si l’adquisició no és recent (més de 4 mesos), haurà d’aportar una autorització a favor de l’ajuntament perquè aquest pugui accedir a la base de dades del cadastre per poder comprovar la propietat.
5. Si la persona sol·licitant no és propietària de l’habitatge on es vol empadronar, haurà d’aportar la següent documentació:
- Autorització del propietari de l’habitatge per empadronar a la persona sol·licitant
- Autorització del propietari de l’habitatge a favor de l’ajuntament perquè aquest pugui accedir a la base de dades del cadastre per poder comprovar la propietat.
- Fotocòpia del DNI de la persona propietària.
- Si la persona propietària que apareix en el cadastre no coincideix amb la persona que autoritza, es requerirà còpia de l’escriptura de propietat.
6. Original del llibre de família, si no hi ha DNI.
7. Original i fotocòpia del conveni regulador i/o sentència de separació / divorci. En cas d’empadronament de menor en custòdia compartida, caldrà l’autorització de l’altre progenitor, i fotocòpia del seu DNI.
8. Si no hi ha conveni de separació o divorci, autorització signada pel progenitor del menor que no convisqui amb el menor, i fotocòpia del DNI.
9. Autorització per realitzar l’empadronament de les persones majors de 18 anys que no puguin fer-ho presencialment.
* Els documents d’identificació han d’estar en vigor. No és vàlid el document caducat, excepte que s’aporti la sol·licitud del mateix (apartat 2.1 Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l’INE i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, BOE 122 de 2 de maig de 2020)
* De conformitat amb l’apartat 1.8 de la Resolució de 17 de febrer de 2020, «l’ajuntament podrà comprovar la veracitat de les dades consignades pels veïns, exigint a l’efecte la presentació dels documents que acreditin la seva identitat i el domicili en el municipi». Per tant, si algun dels documents que han presentat genera algun dubte, es podrà requerir més documentació.
Col·labora:
© Ajuntament de les Franqueses del Vallès
Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès
Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)