El pla d’actuació pretén concretar les indicacions perquè les activitats es puguin fer en condicions de seguretat.
Les activitats extraescolars i les colònies i sortides, com a lleure educatiu que són, constitueixen un element d’impacte positiu en el desenvolupament cognitiu i social dels infants i adolescents, especialment entre l’alumnat d’entorns més desafavorits. A més, el lleure educatiu en el marc escolar esdevé una eina cabdal per compensar les desigualtats educatives de partida de determinats col·lectius d’alumnat. Finalment, no podem oblidar el fet que, tot i que no és en l’origen de la seva funció, el lleure educatiu també té una important funció social d’afavoriment de la conciliació familiar.
Atesa la importància de les activitats extraescolars i de les colònies i les sortides en la formació dels nostres infants i adolescents es considera molt convenient que es puguin continuar realitzant durant el curs 2020-2021.
El pla d’actuació té com a objectiu concretar les indicacions perquè les activitats es puguin fer en condicions de seguretat. A continuació, us resumim alguns dels aspectes més rellevants:
DEFINICIONS
Grup constant: Es tracta d’un grup de participants en una activitat extraescolar que es manté constant durant el període corresponent a un curs. És recomanable que la composició dels grups sigui constant per facilitar la traçabilitat.
Els grups constants que es constitueixen per a la realització d’activitats fora de l’horari escolar tenen com a objectiu mantenir la traçabilitat, però no permeten la relaxació de les Pàgina 4 de 16 mesures de protecció. Els grups constants de les activitats extraescolars no tenen per què coincidir amb els grups de convivència estables de l’horari lectiu. Els grups constants poden estar formats per infants i adolescents de diferents centres educatius.
Es recomana evitar al màxim les noves incorporacions a un grup constant durant el curs i mantenir sempre el mateix monitor/a i/o tècnic/a.
Grup de convivència estable (GCE): Es tracta d’un grup estable d'alumnes, amb el seu tutor o tutora, i en el marc dels qual es produeix la socialització de les persones que l'integren. Poden formar part d'aquest grup estable altres docents o personal de suport educatiu a l'educació inclusiva, si la major part de la seva jornada laboral transcorre en aquest grup. Un docent i un professional o una professional de suport educatiu només pot formar part d'un únic grup estable.
Grup estable: Definició utilitzada per a grup constant en els plans sectorials d’activitats del lleure i d’instal·lacions juvenils i esportives.
Grup constant de convivència: Es refereix al grup de convivència estable quan va de colònies.
CONDICIONS EN LA REALITZACIÓ DE LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
• A les activitats hi poden participar infants i adolescents de diferents edats i de diferents grups estables escolars. És recomanable que la composició dels grups sigui constant per facilitar la traçabilitat. Els grups constants que es constitueixen per a la realització d’activitats fora de l’horari escolar tenen com a objectiu mantenir la traçabilitat però no permeten la relaxació de les mesures de protecció.
• És recomanable treballar amb grups petits, sempre que sigui possible, com a mesura per facilitar la traçabilitat. Tanmateix, el grups podran ser del nombre de persones que permeti la superfície de l’espai tot complint els requisits de distància mínima entre els participants.
• Les persones al càrrec de cada grup estable (monitor/a, docent...) seran sempre les mateixes. Una mateixa persona pot estar al càrrec de grups estables diferents en hores o dies diferents.
ÚS DE LA MASCARETA EN LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
És obligatori l’ús de la mascareta a partir dels sis anys, amb les següents excepcions:
En les activitats físic-esportives, els/les entrenadors/es, monitors/es i similars han de fer ús de la mascareta durant les sessions, excepte quan estiguin realitzant pràctica esportiva. En el cas que no es porti mascareta per aquest motiu cal seguir al màxim la recomanació de mantenir la distància.
ORGANITZACIÓ DELS GRUPS DURANT LES COLÒNIES I SORTIDES ESCOLARS
ESPAIS DURANT LES COLÒNIES I SORTIDES ESCOLARS
Al document adjunt trobareu tota la informació.
Col·labora:
© Ajuntament de les Franqueses del Vallès
Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès
Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)