Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

IdCat mòbil per a la tramitació de prestacions

24/04/2020

Es pot obtenir en menys d’un minut i permet identificar-nos més fàcilment davant les administracions catalanes.

El tancament dels punts d’atenció on es podien tramitar les prestacions de la pensió no contributiva en la seva modalitat de jubilació (PNC-Jubilació) i la del complement associat a la mateixa, juntament amb la prestació per al manteniment de les despeses de la llar per a determinats col·lectius i la prestació per atendre les necessitats bàsiques, ha provocat que s’estableixin criteris excepcionals per a la tramitació d’aquestes prestacions. 

Malgrat els tràmits disposen d’un canal de presentació per autoservei (per internet, via GENCAT Tràmits), el fet de requerir d’un certificat digital (IdCat, DNI, FNMT, etc.) comporta que el canal presencial sigui l’escollit per la majoria de persones que sol·liciten aquestes prestacions. 

Davant la impossibilitat de realitzar aquests tràmits de forma presencial, s’ha habilitat l’ús de l’IdCat mòbil per a la gestió d’aquestes tres prestacions, com a criteris excepcionals per a l’ús dels sistemes d’identificació i signatura electrònica en el decurs de la vigència de l’estat d’alarma decretat a causa de la pandèmia de COVID-19. Aquesta flexibilització pot comportar que, amb posterioritat, els òrgans de gestió realitzin la comprovació i validació de la identificació de la persona sol·licitant.

 

Ampliació de l’eSocial 

A principis del mes de març de 2020, el Departament de Treball, Afers socials i Família de la Generalitat de Catalunya va ampliar l’abast de la plataforma eSocial, incorporant la tramitació de la pensió no contributiva en la seva modalitat de jubilació (PNC-Jubilació) i la del complement associat a la mateixa, juntament amb la prestació per al manteniment de les despeses de la llar per a determinats col·lectius i la prestació per atendre les necessitats bàsiques. 

Aquesta nova activació a eSocial ha coincidit amb l’estat d’alarma ocasionat per la pandèmia del Covid-19, fet que ha comportat la creació de nous mecanismes que permeten la tramitació d’aquestes prestacions davant la dificultat de realitzar-ho pels canals habituals. 

Arxivat a: Polítiques Socials
IdCat Mòbil logo
Darrera actualització d’aquest contingut: 19/10/2020 a les 21:04h
Plan Avanza 2

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)