Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

El 78% de les reclamacions que es resolen a l'OMIC les Franqueses són favorables a l'usuari

05/02/2019

Aquest 2018, l'oficina ha tramitat 104 consultes i reclamacions, la majoria del sector de les telecomunicacions

L'Oficina Municipal del Consumidor (OMIC) de les Franqueses ha tramitat aquest 2018 un total 104 gestions, de les quals 76 han estat reclamacions i 28, queixes i consultes. Del total de reclamacions, 33 (43%) han estat resoltes per l'OMIC i 26 (78%) s'han resolt favorablement per a l'usuari.

El de les telecomunicacions ha tornat a ser enguany el sector que ha generat més reclamacions a l'OMIC, amb un total de 52 (55%). Els principals problemes han estat relacionats amb la dificulat de donar-se de baixa de la companyia, la manca de qualitat, les deficiències en l'accés a Inernet i, en menor mesura, la contractació no consentida. 

Les reclamacions relatives a serveis de companyies elèctriques i de subministrament d'aigua, entre d'altres, han ocupat el segon lloc en aquest rànquing, amb un 20% de les reclamacions enregistrades a l'OMIC. La resta, es reparteixen entre serveis de transport (7%), comerç en establiments (6%), assegurances (5%), Automòbils (4%) i comerç (3%).

Respecte de l'any passat, aquest 2018 l'OMIC les Franqueses ha tramitat 8 expedients menys (108 el 2018 i 112 el 2017), tot i que ha hagut de gestionar 7 reclamacions més (76 el 2018 i 69 el 2917).

El fet d'haver rebut menys consultes aquest 2018, l'OMIC l'atribueix a què "ha augmentat el nombre d'oficines d'informació i d'atenció al client de les pròpies empreses, a la vegada que els ciutadans tenen un major grau de coneixement respecte  de temes de consum".

Una de les tasques fonamentals de l'OMIC les Franqueses és, precisament, pedagògica, facilitant informació i assessorament per tal de garantir i defensar els drets i deures de consumidors, usuaris i empreses i estar al dia pel que fa a la normativa de consum.

 En aquest sentit, l'OMIC les Franqueses recorda que:

  • La informació és la millor garantia per evitar qualsevol engany
  • És millor demanar un pressupost abans de contractar un servei i és convenient comparar preus i serveis
  • Abans de reclamar és convenient posar-se en contacte amb l'empresa. Sovint és la millor manera de solucionar els problemes
  • Un símbol de qualitat és l'adhesió de les empreses al sistema arbitral de consum com a manera de resoldre conflictes
  • El fet de presentar una reclamació no significa que es tingui la raó

I recomana:

  • Llegir detingudament les etiquetes i instruccions d'ús
  • Parar atenció a les dates de caducitat o consum preferent
  • Exigir sempre pressupost previ per escrit en contractar un servei
  • No signar cap contracte sense llegir prèviament el seu contingut
  • Exigir sempre factura o tiquet de compra
  • La publicitat ha de ser clara i amb contingut exigible
Arxivat a: Ajuntament
OMIC les Franqueses
Darrera actualització d’aquest contingut: 16/04/2024 a les 11:14h
Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)