Mida del text Augmentar la mida del text Mida del text normal Reduir la mida del text | Sense estils | Versió mòbils | Mapa Web
ES | EN | FR

Els teus drets viatgen amb tu, no te’ls deixis a casa

15/03/2018

Avui, Dia Mundial del Consumidor, expliquem els drets de les persones usuàries dels mitjans de transport de viatgers més habituals.

El transport ha estat un dels sectors comercials l’any 2017 en els serveis públics de consum a la demarcació de Barcelona. Al llarg dels darrers anys s’han incrementat les reclamacions de les persones consumidores per aspectes repetitius com ara, les modificacions unilaterals en les condicions de prestació del servei, la manca d’aplicació de les polítiques de compensació en cas d’incidències, els danys i les pèrdues de l’equipatge i altres problemàtiques derivades de tot tipus de situacions.

Per aquest motiu, i tenint en compte la manca d’informació cap als viatgers per part dels serveis d’atenció al client de les empreses operadores de transport, enguany, aprofitem el 15 de març, Dia Mundial del Consumidor, per explicar els drets de les persones usuàries dels mitjans de transports de viatgers més habituals, amb l’objectiu de contribuir a la prevenció de conflictes de consum en aquest àmbit.

Sabies que...

TRANSPORT AERI;

  • Per cancel·lació del vol, existeix el dret a reemborsament del preu del bitllet o un transport alternatiu en les mateixes condicions. A més a més, del dret a una compensació econòmica i d’assistència.
  • Quan el retard superi les 2 h, les companyies han d’oferir una assistència mínima, però si és més de 3h, tens dret també a una compensació econòmica.

TRANSPORT FERROVIARI I MARITIM;

  • Si notifiquen la cancel·lació fins a 48 hores abans del viatge, l’empresa t’ha de facilitar el desplaçament amb un altre tren o mitjà de transport en condicions similars o retornar-te el preu del bitllet
  • Si ho notifiquen en 4h o menys, es poden reclamar indemnitzacions fins el doble del preu del bitllet

TRANSPORT PER CARRETERA;

  • Retards i cancel·lacions: els passatgers han d’estar informats de qualsevol alteració en el servei.
  • En cas de cancel·lació o retard previst de més de 2 h en desplaçaments de 250 km de distancia el transportista ha d’oferir escollir entre: la continuació del viatge amb transport comparable o el reemborsament  del preu de bitllet.

Aquestes són  només alguns dels drets dels consumidors en l’àmbit del transport. Si voleu més informació, podeu consultar els quadríptics adjunts elaborats per la Diputació de Barcelona.

 

Per què el 15 de març se celebra el Dia Mundial del Consumidor?

Un 15 de març de 1962, John F. Kennedy, president dels EUA, va pronunciar un discurs, davant el Congrés d'aquest país, incidint en els drets dels consumidors. Alguns anys més tard, el moviment consumidorista internacional va començar a celebrar cada 15 de març el Dia Mundial dels Drets del Consumidor per augmentar la consciència mundial sobre aquests drets, data que va quedar definitivament instaurada de forma oficial per l'ONU l'any 1983.

Arxivat a: Ajuntament
Dia Mundial del Consumidor 2018

Arxius adjunts

Darrera actualització d’aquest contingut: 25/04/2024 a les 12:24h
Plan Avanza 2 Reconeixement Administració Oberta Posició Top10

Col·labora:

Diputació de Barcelona

© Ajuntament de les Franqueses del Vallès

Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès

Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767

(Necessites javascript per veure aquest correu-e)