L’Arxiu Municipal ha incorporat una especialista per gestionar, catalogar, conservar i difondre les 7.000 capses de material dipositades fins ara.
Al soterrani de l’Ajuntament s’hi poden trobar documents des del 1785 fins a l’actualitat, tot i que la majoria són dels segles XIX i XX. Repartits en 7.000 capses hi ha emmagatzemat el dia a dia dels de les Franqueses del Vallès en format escrit o fotogràfic. Hi podem consultar des d’un inventari de material escolar de les escoles de Corró d’Amunt, de Corró d’Avall, de Marata o de Llerona a les fotografies aèries del creixement de Bellavista o la donació de l’edifici de l’Ajuntament de mans de Joan Sanpera i Torras, passant per multitud de documents oficials generats durant dos segles.
Des de fa dos mesos, l’Ajuntament compta amb una arxivera per a gestionar el patrimoni documental dipositat a l’Arxiu Municipal. L’objectiu és que aquest servei sigui punt de referència en la conservació i en la difusió de la història en paper de Les Franqueses. L’arxiu està obert a la aportació de documents per part de particulars, d’empreses i d’entitats. Les aportacions es poden fer a través de diferents fórmules legals, com donacions o cessions i el servei s’encarregarà del tractament arxivístic i de la conservació de la documentació (de qualsevol format: fotografia, paper o plànol) i les posarà a disposició de tots els ciutadans, si els donants així ho desitgen.
L’arxiu està situat a l’edifici de l’Ajuntament de les Franqueses del Vallès. L’horari de consulta és dilluns, dimecres i divendres, de 10 h a 14 h. El telèfon és 938.467.676 i el correu de contacte és (Necessites javascript per veure aquest correu-e)
Col·labora:
© Ajuntament de les Franqueses del Vallès
Ctra. de Ribes, 2 - 08520 Les Franqueses del Vallès
Tel. 938 467 676 - Fax 938 467 767
(Necessites javascript per veure aquest correu-e)